עיא חג'ג' בת 25, בהיריון מתקדם, נדקרה למוות היום (חמישי) בשכונת רמת אשכול בלוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים "שמיר-אסף הרופא" כשהיא סובלת מפציעות חודרות, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. בתוך כך, נעצרו שני בני משפחתה של הקורבן בחשד למעורבות במעשה. במשטרה מעריכים כי מדובר באירוע על רק פלילי, כשהרקע הוא ככל הנראה סכסוך בתוך המשפחה. במשטרה הוציאו צו איסור פרסום על פרטי החשודים.

פיגוע ירי בירושלים: שלושה נרצחו, שלושה נפצעו קשה | תיעוד
הפרצופים והשמות: ארבעת הילדים שעדיין מוחזקים בשבי החמאס

מבית החולים נמסר כי הצוותים הרפואיים נלחמו על חיי האישה, שהייתה בהריון מתקדם, וכי בוצע ניתוח קיסרי חירום בניסיון להציל את העובר - אך הניסיונות לא צלחו ונקבע מותם של השניים.

המשטרה פתחה בחקירת האירוע, שהרקע לו ככל הנראה הנו פלילי. המשטרה מבצעת איסוף אמצעי תיעוד בסביבת הזירה וממצאים פורנזיים על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הקורבן פסעה ברחוב ולפתע דקר אותה מספר פעמים בגופה תוך שהיא מנסה להגן על חייה. המנוחה נפלה על המדרכה, ניסתה להתגונן ולבעוט בחשוד ללא הצלחה והוא המשיך לדקור אותה.

מיד לאחר מכן נכנס רכב שהמתין לו בסמוך ונמלט מהזירה כשהוא משאיר את האישה מתבוססת במקום. ניתן היה לראות כי החשוד ביצע דקירות גם לעבר בטנה ככל הנראה כדי לחסל את העובר. הרקע לאירוע פלילי, והכל אירע אל מול עוברים ושבים ברחוב.