התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לוועדת הבחירות המרכזית, בעקבות התנהלותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בחלוקת הנשק לאזרחים בכיתות הכוננות. בשבועות האחרונים, כזכור, דווח כי התנדבותם של כמה חברי כיתות כוננות נדחתה – בשל סירובם להצטלם עם השר במעמד חלוקת הנשק.

לאחר שתועד שולף נשק: נסגר תיק החקירה נגד בן גביר
נטרל את המחבלים ונורה בטעות: יובל דורון קסטלמן הוא ההרוג הרביעי בפיגוע בי-ם

לדברי התנועה, "מדובר בקמפיין תעמולתי, העושה שימוש בנכסי ציבור - כלי הנשק אותם מחלקת המשטרה והתניית ההשתתפות של המתנדבים בטקס מצולם עימו, תוך יצירת זהות בין השר, המהווה גורם פוליטי, לבין הגורם המקצועי - משטרת ישראל".

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון, אמר לאחר הגשת העתירה: "אירועי שבעה באוקטובר חשפו את חשיבותם המכרעת של כיתות הכננות היישוביות, ואת הצורך הקריטי לציידן כראוי. עם זאת, עולה חשש חמור שמא השר בן גביר משתמש במתנדבי כיתות הכוננות כפלטפורמה  וחלוקת כלי הנשק לקידומו האישי ולקידום מפלגתו, באופן המנוגד להוראות החוק.

השר איתמר בן גביר בביקור במשמר הגבול (צילום: דוברות המשטרה)
השר איתמר בן גביר בביקור במשמר הגבול (צילום: דוברות המשטרה)

"לצערנו, נראה כי המשטרה מיישרת קו עם דרישות השר בן גביר ביחס ליחסי הציבור בחלוקת כלי הנשק לכיתות הכוננות, ובכך מטשטש הפער בין זהות הגורם הפוליטי לדרג המקצועי – המשטרה בשטח".

עוד נכתב: "חמור מכך, נראה כי השר בן גביר במעשיו הופך את האינטרס בשמירה על שלום הציבור לפוליטי ונוצר מצב מסוכן מאוד לפיו אדם שמסרב להזדהות פוליטית עם השר לא יכול להתקבל לכיתות הכוננות המשטרתיות. לכן חשוב שיו"ר ועדת הבחירות יבהיר - כלי הנשק האלה הם לא כלי הנשק הפרטיים של השר להחליט למי לחלק ותוך כדי לעשות שימוש תעמולתי לו ולמפלגתו".