השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שלח היום (רביעי) מכתב התראה לפני תביעה לאהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, בשל דבריו בראיון טלוויזיוני לערוץ הטורקי TRT WORLD. 

בשל כינוס הוועדה למינוי שופטים: בג"ץ מחק את העתירות נגד לוין

בראיון טען אולמרט: "מה שאני חושב על בן גביר וחבריו הבהרתי בישראל, לא בטורקיה. בישראל מולם. בצורה הקיצונית ביותר. אני קורא להם אויבים. אני אומר שהם שוחטים. שהם הורגים, הם רוצחים, הם מחבלים. אני אומר את זה על אנשי, על השרים שלי בממשלה הישראלית. אני לא צריך שאתה תזכיר לי מי הם".

במכתב ההתראה ששלח עורך דינו של השר בן גביר לאולמרט, יוספי מזר, נכתב: "מרשי מעולם, אך מעולם, לא שחט אדם, לא הרג איש, מעולם לא רצח ומרשי בוודאי שאינו מחבל. אמירת הדברים המזעזעים בעת הזו, ובשים לב למתקפת החמאס ב-7 אוקטובר, משווה את מרשי לפושעי החמאס וייחוס פשעים כנגד האנושות. מעבר להשוואה הבלתי נתפסת, דבריך גם מהווים חוסר אחריות לאומית, ויש להצטער שדברים אלו נאמרים בזמן שעם ישראל נלחם על קיומו". 

לאור זאת, ובגין "פרסום לשון הרע והוצאת דיבה", דרש עו"ד מזר לאולמרט לחזור בו מהאמירות "המבישות והמזעזעות" שייחס למרשו, לפרסם התנצלות פומבית לאלתר, ולפצותו בסכום של מיליון שקלים.

בתגובה לכך, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מסר: "מאז פרוץ המלחמה, אהוד אולמרט מסתובב מאולפן לאולפן ועסוק במטרה אחת: הכפשת שמה של ממשלת ישראל בעולם, והסתה נגד שריה. אולמרט חייב להבין שלדברי הבלע המתועבים שלו יש מחיר - והוא בעזרת השם ישלם על כך ביוקר בבית המשפט".

עורך דינו של ראש הממשלה לשעבר, אמיר טיטנוביץ, שלח תגובה לפרקליטו של השר וכתב: "מרשנו סבור, באמת ובתמים, כי מרשכם תומך בארגוני טרור. כזכור, מרשכם אף הורשע, בעבר, בעבירות שכאלה, ובעבירות חמורות נוספות, לרבות בגזענות ובהסתה. לא בכדי, ככל הנראה, נחשב מרשכם, ברחבי העולם, לפניו של הימין הקיצוני והאלים בישראל, לטרוריסט, אדם קיצוני, שאינו בוחל בדבר - תדמית שהנה פרי עמלו רב, משך שנים - וכל אלה - ללא קשר להתבטאות כלשהי, מפי מרשנו, או מפרי עטו".