העדויות שגבו חוקרי המשטרה הצבאית, ניתוח המצלמות שנאספו מהזירה, עדותו של המילואימניק אביעד פריג'ה, מחזקים את הגרסה כי בזמן הירי לעבר המנוח יובל קסטלמן ז"ל, רק פריג'ה נכח בזירה בנוסף לשני המחבלים שכבר חוסלו וכי הירי שגרם למותו של המנוח בוצע מכלי הנשק של פריג'ה. כך עולה מבדיקת CT שבוצעה לקסטלמן מיד אחרי שהובהל לבית החולים מזירת הפיגוע הרצחני. 

שני לוחמים נפלו בעזה, ביניהם הבן של חבר הקבינט איזנקוט
כך אסף צה"ל חומרי מודיעין מגופות המחבלים שחוסלו | תחקיר

נציין, כי אותה בדיקה כפי שנמסר ל"מעריב", קבעה את מספר הקליעים שחדרו דרך גופו של קסטלמן, אחת בלסתו, בחזהו שהייתה הקטלנית ושניים בגפיו וכי מעבר לכך לא היה לכאורה כל טעם או צורך בנתיחת גופתו.

גורמים הקשורים לחקירה ציינו כי אביו של המנוח ביקש להקדים את קבורתו וגם לבקשה זו ניתנה התייחסות נוכח העובדה שנתיחה כאמור לא היה בה כדי לשנות דבר מהחקירה נוכח הממצאים שעלו.

מסקנת צוות החקירה במצ"ח והן במשטרה שעוסקת בחקירת הפיגוע קיבלה כך עולה חיזוקים נוספים ומשמעותיים מעדויות שנגבו בזירה , מצילומים ותיעודים שהגיעו לידי הצוות החוקר המוכיחים באופן נחרץ כי פריג'ה היה היחיד שפעל בירי מול קסטלמן. 

עוד עולה כי במצ"ח ובפרקליטות הצבאית שוקדים עתה על סעיף העבירה שניתן לייחס לפריג'ה, נוכח העובדה שמדובר היה בזירה פעילה , בטענת החשוד לפיה סבר כי למרות הסימנים בדיעבד שהעלה המנוח בזמן האירוע  , הוא ראה בו מחבל שעה שבשלב מסוים הטה המנוח את ידו באופן שעורר חשד אצל היורה וכי הוא חש סכנה לחייו לטענתו.

החקירה מעלה כי בשלב שבו פתחו המחבלים בירי רצחני לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס שהה במקום פריג'ה שחיפש מחסה , אולם, אחרי התעשתות של מספר שניות חזר לזירה. באותו הזמן הגיע למקום רכב ובו שני חיילי מילואים ואחד מהם שהיה פעיל, יחד עם פריג'ה ביצעו ירי מאסיבי לעבר המחבלים , ירי שמנע עשרות כדורים, זאת בזמן שהמחבלים ניסו להימלט אל רכבם. 

בשלב הזה הגיע לזירה קסטלמן ז"ל מעברו השני של הכביש וחתר למגע מול אחד המחבלים שנכנס למושב הנהג. על פי החקירה קסטלמן ירה כדור בודד לכל היותר אלא שאז חש בסכנה ממשית לחייו מאש שנורתה בין היתר לעברו לאחר שנחשד כמחבל. המנוח, השיל את מעילו , נופף ידיו בכניעה ואף כרע ברך אולם זה לא מנע את הירי הקטלני.

העובדות הללו סותרות לכאורה את הטענות שעלו ביממה האחרונה לפיהן מדובר במחדל חמור בחקירה בהיעדר נתיחת הגופה. גורמי החקירה הודפים טענה זו ומציינים כי אין מחלוקת לגבי היורה וגם לא לגבי הקליע הקטלני. " נשאלת השאלה הלא פתורה באיזו סעיף יואשם פריג'ה האם ניתן יהיה לייחס לו עבירה של המתה בקלות דעת נוכח העובדה שמדובר בזירת פיגוע".