עיתונאי חדשות 12 גיא פלג, התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM, והתייחס להתפתחות הדרמטית בחקירת המוות הטראגי של יובל קסטלמן ז"ל, שחיסל את שני המחבלים בפיגוע בירושלים. "הגופה הוצאה מן הקבר אחרי פרטים חדשים שנודעו בעקבות הדרישה של המשטרה הצבאית החוקרת שקיבלה לידיה, לטעמי באיחור רב, את התיק", ציין. 

פורסמו שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל; אזעקות בצפון הארץ
אין מנוס ממלחמה בצפון: כך הגיבו בחיזבאללה לאולטימטום של ישראל

עוד הוסיף כי "אז התברר שבניגוד לקביעות החד משמעיות של המשטרה שאמרו גם למשפחה השכולה, גם לתקשורת, אבל בעיקר כשהעבירו את תיק החקירה למשטרה הצבאית החוקרת, במסמך שפרסמנו התברר שנמצא קליע וגם שרידי קליעים בגופה, בניגוד לאמירה המפורשת שלהם. מכאן עלה הצורך להוציא את הגופה מהקבר ולערוך נתיחה". 

בנימין נתניהו בהבהרה על מותו של יובל קסטלמן (צילום :דוברות רה"מ)

הוא התייחס לטענות האפשריות של סנגוריו של החייל שביצע את הירי: "לסיפור הזה יש כמה קומות. קודם כל יש חקירה פלילית נגד החייל שירה, אביעד פריג'ה. הוא מואשם בהמתה בקלות דעת. אם יוגש נגדו כתב אישום יצטרכו לקשור בין הקליע הממית לבין אביעד פריג'ה. עכשיו, על פניו, ניתן יהיה באמצעות בדיקת מז"פ לבדוק אם הקליע שנמצא בגופה הוא הקליע שנורה מהנשק של פריג'ה, כי אחרת, אם יוגש כתב אישום, יוכל לומר סנגורו, 'הייתה הרבה אש. ירו לכל עבר. גם מרשי ירה, אבל הוא לא זה שהרג'".

עוד טען: "האירוע השני זו באמת הבדיקה. אני חושב שמשטרת ישראל היא משטרה בעלת יכולות גבוהות מאוד, ואין לי ספק שימ"ר ירושלים פענח ועסק במאות ואולי אלפי תיקי רצח. לכן ההחלטה הזאת וההתעקשות על ההחלטה הזאת וההתבצרות בהחלטה הזאת שלא לבצע את פעולת החקירה הבסיסית, הראשונית היא במקרה הקל רשלנות קשה ביותר, ולתחושתי יש כאן אפילו זדון. זאת אומרת ניסו לקבור את תיק החקירה הזה". 

"הטיוח נמשך. כרגע אמר מפכ"ל המשטרה שההתנהלות של המשטרה תיבדק בידי ראש אגף החקירות והמודיעין, זה אומר שזו בדיקה פנימית ולא חקירה", הוסיף.

פלג תקף: "תפליגו עם הדמיון, תארו לעצמכם שנפתחת חקירה פלילית כנגד הרב פקד, קצין לא זוטר במשטרה, מומחה המומחים בעבירות המתה, ומזמינים אותו לחקירה ואומרים לו 'אדוני אתה כתבת בכתב ידך ובחתימתך שדיברת עם רופאים, שראית בדיקת CT, ואנחנו אומרים לך שהרופאים אמרו לנו שלא שוחחת איתם ולא ראית בדיקת CT, כי אילו היית רואה, היית רואה שיש שם סימנים מתכתיים בתוך הגופה. למה כתבת את הדברים?' ואז יכול להיות, אני סתם מהרהר, שהוא יגיד בחקירה, כשהוא במצוקתו נחקר כחשוד - 'פלוני אמר לי לא לשלוח לנתיחה'. זה משנה את התמונה, נכון?