חמישה חודשים אחרי שהודיעה על החלטתה לסיים ביום ה–24 בינואר 2024 את כהונתה כנציבת שירות בתי הסוהר (שב"ס) אחרי שלוש שנות כהונה, וזאת אחרי שהבינה כי אין בכוונת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, להאריך את כהונתה בשנה, שיגרה היום (רביעי) רב גונדר קטי פרי, מכתב אל השר לביטחון לאומי ובו הודיעה כי תמשיך לעמוד בראשות שב"ס עד לתום מצב החירום שנכפה על המדינה. 

חשוב להדגיש כי רב גונדר פרי לא התבקשה להמשיך בכהונה והיא פעלה מיוזמתה, לדבריה מתוך רצונה להמשיך לתרום למדינה, אלא שישנם גורמים הסבורים כי מכתבה נועד לסכל את כוונת השר בן גביר, למנות נציב או נציבה חדשים בהסתמך על כך שהיא לכאורה הודיעה על התפטרותה.

נזכיר כי במסגרת ההסכם הקואלציוני הזמני נקבע שלא יבוצעו מינויים חדשים אלא שבן גביר עדכן כי הוא מחוייב לאייש את שני הארגונים הגדולים משטרה ושב"ס בשל סיום כהונתם של המפכ"ל ונציבת שב"ס.

מנגד השרים החדשים בני גנץ וגדי איזנקוט הבהירו כי לא יאפשרו מינויים חדשים. השר לביטחון לאומי נתמך בהודעת הפרישה של רב גונדר פרי אלא שהיא עצמה מיהרה לחבל בתוכניותיו וציינה כי היא "רואה חשיבות וצורך להמשיך בשירות בימים אלו".

ביום 7.10.2023 התעוררו אזרחי מדינת ישראל למתקפת טרור רצחנית, ובעקבותיה שירות בתי הסוהר פועל במתכונת חירום וניצב בפני משימות לאומיות בעלות חשיבות עליונה, בהן החזקת כלואים בהיקף הגדול ביותר מזה שנים רבות ובפרט החזקת אלפי מחבלים שנעצרו ונכלאו עד כה במהלך המלחמה, קליטות המוניות נוספות שבפתח והתמודדות יוצאת דופן עם איומים חמורים הנובעים מכך; סוגיית החזרת החטופים וניהול מבצעי השחרורים המורכבים כפי שבאו לידי ביטוי במערכה ואשר השירות עשוי להידרש להם ומשימות נוספות.  

לאחר 36 שנות שירות של עשייה למען ביטחון מדינת ישראל ומתוך תחושת אחריות, אני מעמידה את עצמי לרשות שירות בתי הסוהר להמשך שירותי עד תום מצב החירום" מסכמת רב גונדר קטי פרי את מכתבה.