הירי ביובל קסטלמן: ממצאים ראשוניים של הדוח הפתולוגי לאחר ניתוח גופתו של יובל קסטלמן מחזקים את החשדות כי החייל אביעד פריג'ה הוא שביצע את הירי הקטלני באזרח שניטרל את המחבלים בפיגוע בירושלים. כך דיווח הערב (רביעי) יוסי אלי בחדשות 13.

"זה לא היה צריך להתרחש": משפחתו של יובל קסטלמן בביקורת על המשטרה
גיא פלג על חקירת מות יובל קסטלמן: "ניסו לקבור את התיק"

מהדיווח עולה כי הקליע השני שהוצא מאזור בית החזה היה שגרם למותו של קסטלמן, ותואם לזווית הירי והמיקום עליהם דיווח פריג'ה בשחזור האירוע, וכן על פי התיעוד מהזירה. בכך, מתחזקות החשדות לעבירת המתה בקלות דעת נגד החייל.

נתיחת גופתו של קסטלמן נערכה לפני כשבועיים לאחר שמשפחתו הסכימה להוצאת גופתו מהקבר, אז היא הועברה למכון לרפואה משפטית לצורך נתיחה, זאת, לאחר שנציגי הפרקליטות הצבאית נפגשו עם משפחתו והציגו בפניהם את עיקרי ההתפתחויות בחקירה.

יובל דורון קסטלמן  (צילום: באדיבות המשפחה)
יובל דורון קסטלמן (צילום: באדיבות המשפחה)

במקביל לפגישה זו, פעלה המשטרה הצבאית, בליווי התביעה הצבאית, לעריכת בדיקות נוספות מול גורמי מקצוע רלוונטיים, מהן עלה מידע חדש ורלוונטי. בהתאם למידע זה, נמצא כי קיימת תוחלת חקירתית בקיום נתיחה.

עו"ד עמית שלף המייצג את משפחת קסטלמן, מסר: "הובא לידיעתנו מהפרקליטות הצבאית כי קיים קליע וכן רסיסי ופריטי קליע נוספים בגופתו של המנוח יובל ז"ל, זאת בניגוד גמור לנטען על ידי משטרת ישראל לאורך כל הדרך. משטרת ישראל שיקרה במצח נחושה למשפחתו של המנוח, לי כפרקליט המשפחה ולכלל הציבור. ראוי שהדבר יתוחקר וכי שלל הממצאים ייחשפו בפני הציבור".

פיגוע ירי בירושלים (צילום: יואב דודקביץ/TPS)
פיגוע ירי בירושלים (צילום: יואב דודקביץ/TPS)

במשטרה הדפו את הטענות בנוגע למניעת ניתוח הגופה, על מחדל לכאורה או כשל שלא נותחה הגופה מיד לאחר קביעת מותו. עוד טענו כי לא היה טעם, שכן הקליעים חדרו את גופו ובידיהם ראיות שמחזקות את החשד שאביעד פריג'ה הוא היורה. יחד עם זאת, עלה לנוכח העובדה שלא בוצעה נתיחה או ניתן לקבוע בוודאות איזה ירייה הייתה הקטלנית. נוכח הנתיחה נמצא כדור של M16 בגופה וכן סימני רסיסים שיבחנו גם הם. מפכ״ל המשטרה הנחה את ניצב יגאל בן שלום לבחון את ממצאי הנתיחה וההתנהלות בחקירה.