בית המשפט השלום בירושלים הורה אתמול (שני) למשטרה לפצות אזרח לאחר שקיבל שיחת אזהרה מהמשטרה, ללא שום סיבה. לפי פסק הדין, המשטרה תאלץ לשלם לאזרח ולעורך דינו סכום של כ-3,000 שקלים. בארגון חוננו שמייצגים אותו אומרים כי מדובר בפסק דין עם אמירה תקדימית בנושא זכויות אזרחיות.

אדם שהקים דוכן להנחת תפילין בירושלים הותקף | פרסום ראשון
ברקע המלחמה: חוק לקיצור התמחות עו"ד יעלה לקריאה ראשונה

המקרה אירע לפני כשנה וחצי, ימים ספורים לפני קיומו של מצעד הגאווה בירושלים. על פי כתב התביעה, שוטר שהתקשר לאזרח ממספר חסום, התרה בו שלא יעז לעבור על החוק במצעד הגאווה. במהלך השיחה ניסה האזרח להבין מי המדבר, אך השוטר לא הזדהה כנדרש בחוק ולא נתן לו להשחיל מילה למרות כל הניסיונות שלו. בתביעה נטען כי תוך כדי השיחה שמע האזרח את השוטר ממשיך להקליד במחשב, וחש כי הוא נמצא בחקירה. לפי עורכי דינו, אותו אזרח לא הייתה שום כוונה להפגין נגד המצעד, והוא גם לא עשה זאת בעבר.

מצעד הגאווה בירושלים 2023 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
מצעד הגאווה בירושלים 2023 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בפסק הדין נכתב כי בית המשפט האזין להקלטה ולאחר שהביא בחשבון את מלוא טענות הצדדים, הוא מקבל את התביעה בחלקה וקבוע פיצויים על סך 1,500 שקלים לאזרח, וכן שכר טרחה והוצאות נוספות, סכום אשר מגיע לכדי כ-3,000 שקלים.

במהלך המשפט הסכימו הצדדים כי יינתן פסק דין על דרך הפשרה. הצדדים סיכמו כי הפיצוי לאזרח לא יופחת מ-250 שקלים ולא יעלה על 7,500 שקלים.

עורך דינו של האזרח, עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, מסר בתגובה: "עם ישראל עסוק היום בבעיות אחרות, וביחס לתפקוד יש בפסק הדין כדי לסמן גבולות גזרה בפגיעה בחופש ההפגנה וחירויות האזרח של שלומי אמוני ישראל".