על פי טיוטת פסק הדין בבג"ץ בעתירות לפסילת ביטול עילת הסבירות, אתמול חשף העיתונאי עמית סגל ('חדשות 12') כי מסתמן רוב של 15 שופטי בית המשפט העליון בעד פסילת החוק, זאת כש־8 מהם עתידים לתמוך בפסילה. בתוך כך, חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) תקפה היום (חמישי) בחריפות את השופטים שעל פי החשיפה, מתכוונים להצביע בעד פסילת החוק, וטענה כי היא יודעת מי הדליף את הטיוטה.

גוטליב צייצה בחשבון ה-X שלה: "אותו שופט בג"ץ שהדליף את טיוטת פסק הדין, וברור לי שזה שופט, שיהיה לו מספיק אומץ לא לחתום על פסק הדין ולדחות כך את פרסומו. אנחנו קוברים את חיילנו הגיבורים ובג"ץ כמו גנב בלילה מחזיר לשיח הציבורי את הפילוג והשיסוי. בושה.

שופטים בעליון מתחו ביקורת חריפה על הנשיאה הפורשת חיות שלדבריהם דחקה אותם לסדר זמנים בלתי אפשרי עד המועד האחרון שבו היא יכולה לפרסם פסק דין, שלושה חודשים לאחר פרישתה שיחולו בעוד שבועיים. ביקורתם מתעצמת לאור העובדה שללא דעותיהם של חיות וברון הפורשות, התוצאה הייתה מתהפכת ל-7-6 נגד הפסילה.

דעת הרוב בטיוטת פסק הדין כוללת את השופטים ענת ברון, אסתר חיות, יצחק עמית, עופר גרוסקופף, ח'אלד כבוב, עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז ורות רונן. דעת מיעוט בטיוטת פסק הדין כוללת את השופטים יחיאל כשר, נעם סולברג, יוסף אלרון, אלכס שטיין, יעל וילנר, דוד מינץ
וגילה כנפי-שטייניץ.

החוק לביטול עילת הסבירות אושר בכנסת בסוף חודש יולי. החוק נחקק במסגרת תיקון ל"חוק יסוד: השפיטה", והוא למעשה שולל מבית המשפט את היכולת להתערב בהחלטות של השרים שהתקבלו ב"חוסר סבירות קיצוני". ההתערבות של בית המשפט במקרים כאלה נועדה כדי לפסול החלטות שהתקבלו בצורה לא רציונלית, לא שוויונית או תוך ניגוד עניינים.