145 לוחמי גדוד המילואים שבו משרת אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן במהלך נטרול המחבלים מהפיגוע בירושלים לפני כחודש, הלוחמים כעת בעזה, פנו במכתב לרמטכ"ל הרצי הלוי ובו ביקשו ממנו "לתמוך בלוחם צה"ל הנאבק על חפותו, כשם שגיבית את לוחמי צה"ל הפועלים בעזה והרגו בטעות חטופים לא חמושים".  

"קריאה למלחמת אחים": בעוצמה יהודית מזהירים מהחלטה על עילת הסבירות
"הצליח לתעתע בנו": כיצד ישראל לא ידעה על מצבו של מוחמד דף?

"אנחנו לא יכולים ואין בדעתנו להתערב בדרך כלשהי בחקירת אירוע הפיגוע, אבל מצאנו חובה לבקש מכבודו לפעול כדי לוודא שהבדיקה תעשה בצורה מקצועית, עניינית, נטולת פניות, ומנותקת מכל הקשר פוליטי או לחץ תקשורתי, דבר שמטריד אותנו מאד", כתבו הלוחמים.

עוד הוסיפו, כי "לחברנו אביעד, שחתר למגע, נתקל במחבלים מטווח קרוב, ואין חולק שהאמין - כמו אחרים - שהמנוח יובל קסטלמן ז"ל הוא המחבל השלישי בזירה, מגיע יחס מכבד כראוי ללוחם צה"ל, גם אם בסופו של יום יתברר כי ארעה תקלה מקצועית בהפעלת הכוח".

יובל דורון קסטלמן  (צילום: באדיבות המשפחה)
יובל דורון קסטלמן (צילום: באדיבות המשפחה)

"אנו מעידים על חברנו אביעד שהוא אדם נעים הליכות, לוחם מקצועי וחבר מסור", המשיכו חבריו לגדוד של פריג'ה. "לכל משימה הוא הראשון להתייצב. אביעד התנדב לפלוגת פתן בגדוד מיומה השלישי של המלחמה, וביצע ביחד עם חיילי הפלוגה את כל המשימות שהוטלו עליהם בעזה עד יום הפיגוע. במהלך פעילות היחידה היו מספר סיטואציות בהן ראינו מקרוב שאביעד הוא לוחם ערכי ומוסרי, שיעשה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים וחפים מפשע".

עוד ציינו הלוחמים, כי "אנחנו משוכנעים שהוא פעל באופן מקצועי ושקול עפ"י עקרונות הלחימה של צה"ל ובתום לב מוחלט. אנחנו משוכנעים שכל מטרתו הייתה למלא את ייעודו כלוחם ולהציל אזרחים ממוות ופציעה תוך שהוא חותר למגע ומסכן את עצמו. לנו אין ספק בניקיון כפיו המוחלט של חברנו אביעד, ואנו מאמינים ומקווים שהאמת תצא לאור. כואב לנו העליהום התקשורתי נגד אביעד, והרמיזות המכוערות כאילו פעל ממניעים לא ענייניים. מי שמכיר אותו יודע עד כמה הדבר רחוק מהמציאות".

בנימין נתניהו בהבהרה על מותו של יובל קסטלמן (צילום :דוברות רה"מ)

לסיום כתבו: "אנחנו החתומים מטה מבקשים ממך, מפקדנו, הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי לתמוך בלוחם צה"ל הנאבק על חפותו, כשם שגיבית את לוחמי צה"ל הפועלים בעזה והרגו בטעות חטופים לא חמושים. איש איננו מעלה בדעתו להפוך אירוע טראגי זה לאירוע פלילי, וכך גם צריך היה לנהוג בחברנו אביעד פריג'ה".