שר המשפטים יריב לוין הגיב הבוקר (חמישי) להדלפת פסק הדין בעניין פסילת התיקו השלישי לחוק יסוד השפיטה, הידוע בשם חוק הסבירות. לוין דרש מבית המשפט העליון להמתין עם פרסום פסק הדין בשל המלחמה, אלא שלהמתנה שכזאת יהיו משמעויות מרחיקות לכת.

לוין מסר: "בעוד שחיילינו נלחמים זה לצד זה בחזיתות השונות, ובשעה שהעם כולו כואב את אובדנם של חיים רבים, אסור לקרוע את עם ישראל במחלוקות. אזרחי ישראל מצפים מבית המשפט העליון שלא לפרסם תוך כדי מלחמה פסק דין השנוי במחלוקת אפילו בין שופטיו".

עוד הוסיף לוין כי "מתוך אותה ציפייה ואחריות לאומית, נבחרי העם בכנסת פועלים שהליכי החקיקה יתנהלו בימים אלו בהסכמה רחבה, תוך הימנעות מדיון בנושאים השנויים במחלוקת. ראוי שבית המשפט העליון ינהג באחריות דומה ולא ייצור קרע עמוק בעם, בעת שבה כולנו משוועים לאחדות".

אלא ששופט יכול לפרסם פסקי דין עד שלושה חודשים מיום פרישתו. הנשיאה אסתר חיות והשופטת ענת ברון פרשו שתיהן באמצע חודש אוקטובר, מה שמאפשר להם לפרסם פסקי דין עד אמצע ינואר בלבד.

בכנסת יש דיבורים על העברת חוק בזק שיאפשר פרסום פסקי דין גם לאחר מכן בכדי לאפשר שפסק הדין לא יפורסם במהלך המלחמה, מה שיכול להצית מחדש את הפילוג בעם – אך אין הסכמה, לפחות כעת, על העברת חוק שכזה ונראה כי הדבר לא יקרה.

במצב המשפטי הנוכחי, המשמעות כי פסק הדין לא יפורסם עד 12.1.2024 הוא כי הקול של אסתר חיות וענת ברון לא ייספר. כעת החוק צפוי להיפסל ברוב של 8-7. במידה ופנייתו של לוין לשופטים תתקבל, תוצאת פסק הדין תתהפך והעתירות יידחו ברוב של 7-6.

בתוך כך, ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן פרסם הודעה: "הרשות השופטת רואה בחומרה רבה את הדלפתם של חלקים מטיוטות פסקי דין שלא הושלמה כתיבתם. הניסיון להשפיע בדרך זו על הליכים תלויים ועומדים ולפגוע באמון הציבור ברשות השופטת ובשופטים והעובדים המסורים שלה – לא יצלח. 
 
"הרשות השופטת תמשיך לבצע את עבודתה ללא מורא וללא משוא פנים. בהמשך לפגישות שהתקיימו היום עם השופטים, הצוותים המשפטיים וכלל עובדי בית המשפט העליון, הוחלט כי לאחר מתן פסקי הדין הנושא ייבדק עד תום במתכונת שתיקבע ויופקו לקחים מתאימים.  שני פסקי הדין יפורסמו לאחר שתושלם כתיבתם, בהתאם למועדים הקבועים בחוק בתי המשפט בשים לב למועד פרישתן של הנשיאה (לשעבר) השופטת (בדימ') חיות והשופטת (בדימ') ענת ברון".