הדיונים במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000 נמשכים, והיום (שני) מעיד בבית המשפט המחוזי בירושלים הראל לוקר, מי שכיהן בשנים 2011-2015 כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. במסגרת תפקידו, הוציא לוקר לפועל החלטות בתחומים רבים, בהם בתחום התקשורת.

"חברות קרובה": בכיר לשעבר ביורוקום על הקשר בין אלוביץ' ונתניהו
בקשת פרקליטי נתניהו התקבלה: יצומצמו הדיונים בתיק 4000

לוקר נשאל האם וכיצד שוחח עם נתניהו על עסקת בזק יס ויותר נכון האם נתניהו פנה אליו לקדם את הנושא. בחקירה הנגדית כמובן יתמקדו בטענות שלו ללחצים פסולים שהופעלו עליו בכל מיני דרכים.

לוקר התפטר ב-2014 אחרי שלוש שנים בתפקיד ונשאר שתי הארכות לאחר בקשתו של רה״מ נתניהו להישאר בתפקיד. היום לוקר הוא יו״ר דירקטוריון פז ובעל משרד עו״ד.

עו"ד ניצן וולקן מהפרקליטות חוקרת בחקירה ראשית את לוקר: "ספר על עבודתך כמנכ״ל משרד רה״מ".

לוקר: "מנכ״ל משרד רה״מ זה המנהל שמתכלל את עבודת רה״מ. משרד ראש הממשלה זה משרד מאד מורכב, זה הלב הפועל של הממשלה. יש הרבה גורמים בממשלה, יש מזכיר הממשלה שבתקופתי היו אביחי מנדלבליט וצביקה האוזר. יש ראש לשכה, יש המון גורמים במשרד יועצת משפטית, מל״ל יעקב עמידרור ואחר כך יוסי כהן".

עו"ד וולקן: "היו לך ממשקי עבודה עם דוד שרן, ראש הסגל דאז?".

לוקר: "דוד שרן הוא איש חיובי מאד מבחינתי. מה שאני הייתי צריך מראשי הסגל כמו מזכיר הממשלה וראש המל״ל והאחרים שיעזרו לי לקדם אג׳נדות מקצועיות ושרן היה ממלכתי ועזר לי לקדם אג׳נדות מקצועיות".

עו"ד וולקן: "עד כמה נפגשת עם גורמים מהסקטור הפרטי"?

לוקר: "בתפקיד מנכ״ל משרד רה״מ גורמים פרטיים לא עניינו אותי, נדיר שאני אפגש איתם, זה לא חריג כי יכולים לצוץ כל מיני דברים. יכולות לצוץ הרבה בעיות, הרבה אנשים יכולים לעניין את מנכ״ל משרד רה״מ. זה לא שכיח, זאת לא האג׳נדה שלי אבל זה יכול לקרות".

עו"ד וולקן: "עד כמה פעלת לפי בקשות של גורמים פרטיים"?

לוקר: "אם אתה רוצה לשקם את עוטף עזה אז פגישות עם גורמים מקצועיים לא עניינו אותי וזה לא קרה הרבה. התפקיד בסוף כולל הרבה גורמי מקצוע ממשלתיים.

עו"ד וולקן: "בנסיבות כאלה עד כמה אתה תידרש למשהו שבא אליך מגורם מהסקטור הפרטי?"

לוקר: "טיפול מבחינתי, אני מניח שאת מכוונת לדברים מסוימים"?

עו"ד וולקן: "אני לא מכוונת".

לוקר: "יש כוורת שלמה במשרד רה״מ ואינספור גורמים שיכולים להנביט פגישה. זה יכול להיות שר סמנכ״לים או עוזר, זה יכול להיות ראש המועצה לכלכלה, מל״ל יש ממשקי עבודה. אינספור גורמים שיכולים לבקש פגישה כזאת, אני לא הרביתי לעשות אבל זה יכול לקרות. אם לא עולה תופעה רוחבית לאומית זה נכנס מאוזן אחת ויוצא מאוזן שניה".

עו"ד וולקן: "באיזה מידה היה לך חשוב אישור העברת השליטה ביס ובבזק"?

לוקר: "אני אפילו היום לא יודע מה זה. לא מעניין בכלל, זה לא נושא לאומי רוחבי, יש משרד תקשורת. לא נגעתי בזה מעולם".

עו"ד וולקן: "המסמך שמוצג לפניך זה מסמך שבו יועמ״שית משרד התקשורת לשעבר דנה נויפלד כותבת מכתב שהוא נכתב לבקשתו של לוקר, מכתב שקשור למיזוג בזק-יס, נויפלד מציינת שהיא שולחת את המכתב הזה בהמשך "לבקשת הראל" – אתה זוכר את המכתב"?

לוקר: "לא זוכר, אין לי מושג, אני התפטרתי בנובמבר 2014. רה״מ ביקש שאשאר לבחירות, אנחנו דברים על תקופה שאין בה ממשלה. מעולם לא טיפלתי בנושא הזה, לא זוכר בקשה כזאת. יש כאן מכתב שהמנכ״ל של משרד התקשורת אבי ברגר כותב לפנות לראש המטה שלי אבל במכתב אח״כ לא אני ולא ראש המטה שלי מכותבים. לא יודע למה שרבבו את השם שלי לתקופה שמקימים ממשלה חדשה ואני כבר התפטרתי, לא הגיוני. אני לא טיפלתי בזה אבל זה מה שכתוב".

עו"ד וולקן: "האם התקיימו פגישות בינך לבין מנכ״ל יס דאז"?

לוקר: "אני זוכר שהייתה פגישה כזאת כפי שאמרתי בעדות מי שארגן את הפגישה הוא סמנכ״ל שלי, אני לא זוכר מה היה כי זה לא מעניין אותי בפגישה הזאת מה היה. ממש אין לי זיכרון. צריך להבין שאני מדבר על כמעט ארבע שנים של עבודה מאומצת ואם זה לא נושא בטיפול ממש קשה לי לזכור".

עו"ד וולקן: "האם שוחחת עם מר נתניהו על הפגישה שלך עם מנכ״ל יס מר רון איילון"?

לוקר: "ממש לא".

עו"ד בן צור: "אמרו לך במשטרה שזה לא פלילי, מה אכפת לך להגיד שהיה?".

לוקר: "כן לרגע לא הרגשתי שאני חשוד או נחקר באזהרה".

עו"ד בן צור: "ניסו להגיד לך...".

לוקר: "זה לא רלוונטי אני אומר את האמת נקודה".

השופט שחם: "למה הוא צריך להיזכר מה אמרו לו ומה לא אמרו לו?".

עו"ד בן צור: "אמרו לו שרק תגיד כי אין דבר בעייתי להגיד את זה כמאמר חכמון מצד הנימוקים אמרו לו רק תיזכר ואמרו לו אתה נחקר בעד, אמרת להם שאין לך סיבה לא להגיד את האמת".

השופט שחם: "אנחנו מבינים שאתם טוענים שאלו טענות על הבסיס".

לוקר: "לא ראיתי בזה רמז כאילו אני חשוד".

עו"ד בן צור משיב ליהודית תירוש: "הנה יש פה נגיעה אתה יכול לשלול אנחנו צריכים לפוגג כל ענן שנזרע בו אם יוביל לכסף שלכם זה מה שאנחנו צריכים לעשות. תאשר לי אם היית עוסק, עיסוק זה מטה פגישות דיונים?".

לוקר: "חד משמעית, זה שבוע אחרי הבחירות אין ממשלה, זה בכלל לא הגיוני".

עו"ד בן צור: "הריטואל שהעברת לבקשת נתניהו זה מופיע פעם אחר פעם בחקירות זה לא מופע אחד, זה לא מופיע פעם אחת שתיקונים שהוספת לתמליל החקירה השאלה הייתה רה״מ ביקש ממך להוסיף פגישה עם דנה נויפלד. התיקון שאתה הוספת שרה״מ לא דיבר, השאלה שלי היא האם היה צריך לדייק או שזה דברים שאמרת שלא מצאו ביטוי בתמליל החקירה?".

לוקר: "קשה לי לזכור"

עו"ד בן צור: "נשאלת על אתר וואלה, אמרת שאתה לא מכיר".

לוקר: "התפקיד שלי כלכלי חברתי ולכן הגורמים הכלכליים זה המגרש משחקים של מנכל משרד רה״מ".

עו"ד בן צור: "אמרת שאתה לא מכיר שזה אתר של כדורגל".

לוקר: "one?".

עו"ד בן צור: "וואלה זה לא one".  

לוקר: "יש וואלה ספורט".

עו"ד בן צור: "מקודה אחרונה שאלנו אותך האם רה״מ התכתב איתך במיילים וציחקקת".

לוקר: "כי בתקופתי לא היה לו שום ציוד דיגיטציה זה בגלל ביטחון שדה הוא עצמו.. איתי בוודאי הוא הוא לא התכתב אין לו מחשב".

ע"ד בן צור: "השאלה הייתה איך הוא מצייץ?".

לוקר: "מאיפה אני יודע?".

בן צור: שאלו מאיפה הוא מצייץ

השופטים מצחקקים נראה שהשופט בר-עם מסביר לשופטת פרידמן פלדמן שמדובר בטוויטר 

בעז בן צור סיים