עו"ד יהודה שפר, השמנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית לשעבר, התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM, והתייחס לדרמה המשפטית, בצל פסיקת בג"ץ בסוגית עילת הסבירות. "בוקר טוב לישראל אני חושב, אני מרוצה מפסק הדין. הוא מרמז על זה שהיחסים בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת הולכים להשתפר מעכשיו והילך", טען. 

משה סעדה מבהיר: כך הממשלה צריכה לנהוג בצל הדרמה המשפטית
"מחדל גדול פי כמה ממלחמת כיפור": ינון מגל בביקורת על נתניהו?

הוא ביקר בחריפות את הרפורמה המשפטית: "אני חושב שפסק הדין הזה מביא אותנו למקום אחר, יש לנו בית משפט שמרן, המסקנה הראשונה היא שהמהפכה המשטרית שיריב לוין הוביל כדי לתקן מה שהוא מצא שטעון תיקון, מלפני 30 שנה לדבריו, הייתה מיותרת. גדעון סער ואיילת שקד תיקנו כבר ויש לנו בית משפט מאוזן עם נטייה לשמרנות.

בשורה טובה, משקפת את הרוב בעם. הסבירות חזרה לחיינו, תראה שחלק גדול מהשופטים שלמרות שהחוק מבוטל ההתייחסות לסבירות תהיה אחרת מעתה והילך. רק בנושא חוסר סבירות קיצוני וכדומה. פסק הדין הזה הולך לתרום לכבוד בין הרשויות. לומדים גם שאסור לעשות דברים כאלה שנוגעים במשטר הישראלי חוקתי בלי הסכמה רחבה, לא ברוב קואליציוני צר".

אורית פרקש-הכהן תוקפת את הממשלה לקראת ההצבעה על צמצום עילת הסבירות (צילום :ערוץ הכנסת)

איפה כתוב שהוא יכול לפסול חוק יסוד?
"כך זה בדמוקרטיה, השאלה בדמוקרטיה לא למי המילה האחרונה, זו השקפה לא נכונה. השאלה בדמוקרטיה זה האם יש איזונים ובלמים. אני מציע לחוקק את חוק יסוד החקיקה, אם תקרא את פסק הדין תראה ביקורת על כל מיני הצעות פשרה שהוצעו, בית המשפט רומז 'אם רק הייתם מקבלים הצעה יותר מאוזנת וודאי לא היינו מתערבים'. כך זה בדמוקרטיה. אני חושב שהדבר הכי טוב שיכול לקרות לנו היום זה אם הכנסת תתכנס וברוב תקבל חוק יסוד חקיקה, ויש הצעות כאלה שאני מכיר אותן שיש להן רוב של 80 חברי כנסת. רוב גדול של העם יהיה מרוצה, כולל לוחמינו, ותהיה רגיעה. מגיעה לנו רגיעה חוקתית. וכל הדיבור הזה, ששמעתי גם ממך הבוקר על מי זאת אסתר חיות, מי הסמיך, זה דיבורים

למה היה חשוב עכשיו תוך כדי מלחמה?
"אלו דיבורים של השישה באוקטובר ואני ממליץ לך לאמץ קו חדש. אם אחדות זה מה שחשוב לך, מה שבית המשפט לימד אותנו שאפשר לעשות שימוש לרעה בכותרת 'חוק יסוד'. מחר זו תהיה קואליציה אחרת שתעשה את זה, וזה יהיה נגדך. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm