יחידת להב 433 קיבלה את האחריות לחקור את כל הפשעים שהתרחשו בעוטף עזה ובכל הישובים בגזרות השונות במסגרת ה – 7 באוקטובר, במטרה לתת מענה לכלל הנפגעים, הקורבנות שנרצחו, המשפחות השכולות והשבויים שחזרו וזאת נוכח העובדה שבידי היחידה מאות מחבלים שנלכדו ומצויים בחקירות בעוקבות אותה שבת אימתנית.

במסגרת החקירה הכוללת ביחידות השונות בלהב 433 התחזקה ההערכה לפיה במהלך אותה שבת וכן בתקופת המלחמה לרבות בשבי,  בוצעו לא מעט עבירות מין בקורבנות , נשים וגברים, החל ממעשים מגונים וכלה בעבירות אינוס והתעללות והתאכזרות מינית. עוד עלה כי חלק מהקורבנות חוו מעשים נפשעים איומים אולם , עד כה אין בידי המשטרה עדות אנושית מצד מי מהקורבנות וזאת חרף העובדה שלא מן הנמנע שחלק מעברייני המין מצויים בידי המשטרה, אולם יש בידי המשטרה ממצאים פורנזיים.

עולה אפוא, כי המשטרה שרוצה לבסס תשתית ראייתית מפלילה בגין אותם מעשים חמורים, נמצאת כעת ללא עדויות הקורבנות שיחזקו את התשתית הראייתית ויהפוך את המודיעין הקיים לרלוונטי ומשמעותי לצורך הרשעת המחבלים. במשטרה קוראים לקורבנות להגיע ולהעיד.

להב 433 (צילום: פלאש 90)
להב 433 (צילום: פלאש 90)

נבהיר תחילה כי לבד מרצון המשטרה לגבות את אותן עדויות בנימוק של חשיבות היסטורית שתשלים את הפאזל לאירועים המזוויעים שמאחוריהם עומדים אותם מחבלים, קיים הרצון, להביא להרשעתם המשמעותית של החשודים וכן לדאוג לטיפול מקצועי ומתמשך בקורבנות שגזרו על עצמם עד כה שתיקה, והם שומרים את החוויות הנוראיות שחוו נצור עמוק בבטנם, מה שגורם למשקעים עצומים נפשיים ורגשיים. 

נציין כי מאז אותה שבת איומה, הסתובבו ברשתות החברתיות סיפורים מחליאים אודות מעשים שעברו לכאורה על גופם של חלק מקורבנות הטבח הנורא, וכן על שבויים וניצולים באותם מושבים וקיבוצים שבהם התנהלה חזית מלחמה על כל המשתמע מכך. מדובר בעבירות אונס, פגיעה באברי מין של קורבנות גברים ונשים כאחד, מעשים מגונים ועבירות מין אחרות נפשעות ובמשטרה מבקשים את העדות המפלילה המשמעותית בין אם מכאלה שהיו עדים לאותם מעשים מתועבים ובין אם מאלו שנפלו קורבן לאותם מעשים. 

סנ"צ אבי ראש, מפקד מדור חקירות ביחידת 105 בלהב 433 במשטרה: "בסופו של יום המסר שלנו חייב להיות חד וברור ולפיו, ככל שקיימים קורבנות עבירות מין גברים ונשים גם כאלה שחוו את זה על בשרם וגם כאלו שהיו עדים, היינו רוצים שיפנו אלינו כדי שנוכל לגבות מהם עדות ברגישות הגבוהה ביותר וזאת לצד פסיכולוגים ואנשי מקצוע כאשר כל הכוחות ביחידה מופנים למשימה הנעלה.

"היחידה שעוסקת בטיפול במקרים של עבירות מין כלפי קטינים ברשת זו ההתמחות שלנו. ליחידה מחוברים גורמי רווחה, עובדי מקצוע, פסיכולוגיים ואנשי מקצוע ממנעד רחב של תחומים. אנחנו לא כופים או מחייבים חלילה את הקורבנות או העדים להגיע אלינו אלא ברגישות רבה ובמקצועיות רוצים לתת מענה גם לסוגיות הקשות הללו כשמקום המפגש יהיה על פי בחירה של הקורבן או העד, בביתו במשרדינו, בבית קפה או בכל מקום אחר שבו ירגיש הקורבן בטוח ונוח".

סנ''צ אבי ראש (צילום: דוברות המשטרה)
סנ''צ אבי ראש (צילום: דוברות המשטרה)

חשוב להדגיש כי בימים שבשגרה מטפלת יחידת 105 בלהב 433 במשטרה בעשרות פרשיות אלא שחשוב מיד להדגיש כי ברוב המקרים עבריין מין מבצע את מזימתו כלפי מספר רב של קטינים וקטינות בו זמנית בתקופת פעילותו העבריינית. משמע בכל פרשה ישנם לרוב למעלה מ – 10 קורבנות  ולעיתים גם עשרות שנפגעו על ידי אותו עבריין כך שמדובר בתיקי חקירה עבי כרס ומשמעותיים למיגור הפשיעה בתחום עבירות המין בחברה.