פורום "אמהות למען בטחון הילדים", שהוקם לאחרונה, אוסף עדויות על התנהלות מופרעת של נהגים ערבים בתחבורה ציבורית בירושלים. לאורך התקופה האחרונה, הגיעו עדויות רבות על מוזיקה וקללות בערבית, נהיגה מופרעת ודילוג על תחנות. 

לקראת משבר בממשלת החירום? אחרי הפיצוץ בקבינט - עימות בין גנץ לליכוד
בצל נאום נסראללה: דיווחים על תקיפת כטב"ם בלבנון

ש. נערה בת 14 מירושלים, סיפרה כי בשבוע שעבר חוותה התנהגות בריונית מצד נהג אוטובוס בתחבורה הציבורית בעיר. עוד הוסיפה כי צילצלה בפעמון כדי לרדת בתחנה, אך הנהג לא עצר. כשהיא קראה לו לעצור, הוא הדליק מוזיקה בערבית בווליום גבוה והתחיל לדהור ברחובות העיר. גם בתחנות הבאות הוא לא עצר, רק אחרי 5 תחנות הוא פתח את הדלת ואפשר לש. לרדת מהאוטובוס.

פיר התקפי שנמצא ב'שכונת המגדלים' (צילום :דובר צה"ל)

אחת מהעומדות בראש הפורום סיפרה: "הדיווחים הרבים מעלים דפוסי התנהגות חוזרים ונשנים של נהגים שחולפים על פני תחנות בלי להעלות או להוריד נוסעים, נהיגה מופרעת, מוזיקה בערבית בווליום מאוד גבוה, יחס בוטה לנוסעים וקללות בערבית.

כתושבת הר חומה, אני והילדים שלי משתמשים הרבה בתחבורה הציבורית. חשבתי שרק אני חווה את הבריונות מצד נהגים בתחבורה הציבורית בירושלים, אבל שטף הפניות שקיבלתי מהפרסום ברשתות החברתיות, מראה שזאת ממש מגיפה בעיר", מספרת ליאורה אלון. "החלטתי להקים את פורום האמהות, כדי להעלות את הנושא לסדר היום ולמגר את התופעה המסוכנת. אני ממש מפחדת לשלוח את הילדים לבד בתחבורה ציבורית".