הונאת הטסטים הגדולה: 22 חשודים מירושלים ומצפון הארץ נעצרו היום (שני) בחשד למעורבות בהונאות ענק של מבחני נהיגה מעשיים, שהובילו למתן רישיונות לעשרות אנשים שלא עברו מבחן נהיגה מעולם. בנוסף, השוטרים תפסו שמונה כלי רכב, וביניהם שלוש משאיות ורכבים של מורים לנהיגה, בחשד שאלו שימשו לביצוע ההתחזות וההונאה.

סרטון רחפן משטרתי מפעילות לאיתור וחשיפת ההונאה והמתחזים בטסטים (צילום :דוברות המשטרה)

החקירה הסמויה החלה ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים והיחידה המרכזית של אגף התנועה במשטרה, וזאת לאחר שמספר בוחני נהיגה זיהו חשד להתחזות על ידי מספר נבחנים באזור צפון הארץ. אלו נעשו מספר פעמים ובזהויות שונות, ודווחו למשטרה על ידי המפקח על בוחני הנהיגה באזור. בלשי ימ"ר של אגף התנועה ביצעו פעילות יזומה במטרה לעקוב אחר נבחנים באזור הצפון, ששם התחזק החשד להונאה והתחזות.

במבחן רשמי, רשות הרישוי (צילום: דוברות המשטרה)
במבחן רשמי, רשות הרישוי (צילום: דוברות המשטרה)

לפי החשדות, תושב מזרח ירושלים כבן 54 ובני משפחתו, כולל אשתו ושני בניו, ניהלו את רשת ההונאה והיו מתאמים נבחנים מתחזים מטעמם לתושבי מזרח ירושלים ששילמו בתמורה לקבלת רישיון נהיגה. לפי החשדות חלק מאותם הנבחנים ששילמו כדי שהמבחן יבוצע על ידי אחרים, עשו כן לאחר שנכשלו בעצמם מספר פעמים.

 לפי המשטרה, מדובר בעשרות מקרים ובתשלומים של אלפי שקלים. בנוסף, חלק מאותם המבחנים שבוצעו על ידי מתחזים היו עבור רישיונות למשאיות ולרכבים ציבוריים.

הכסף שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)
הכסף שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)

הבוקר הפכה החקירה לגלויה, כשבלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים ובלשי ימ״ר אגף התנועה, בסיוע כוחות תגבור משטרתיים נוספים ולוחמי מג״ב, פעלו באזור הצפון ובמזרח ירושלים. הבלשים תפסו בחדרה שני מתחזים בשעת המעשה, כשניסו לבצע מבחן נהיגה עבור אחרים - כשאחד מהם חבש פאה. אלו נעצרו יחד עם החשוד המרכזי, תושב מזרח ירושלים בן 54, שלפי החשד ניהל את רשת ההתחזות ובאותו הבוקר אף הסיע אותם בעצמו לביצוע מבחן הנהיגה.

עצור בהונאה (צילום: דוברות המשטרה)
עצור בהונאה (צילום: דוברות המשטרה)

עוד נעצרו בנו של החשוד המרכזי, שלפי החשד סייע בהסעת המתחזים למבחני הנהיגה בצפון, וגם אשתו ובן נוסף - שלפי החשד התחזו וביצעו מבחני נהיגה במרמה לאחרים. נעצרו ארבעה מורים נהיגה מצפון הארץ, בחשד שהגישו למבחני הנהיגה את המתחזים בידיעה שמדובר בהונאה. 11 נוספים בגילאים שונים מירושלים ומצפון הארץ נעצרו גם כן, בחשד שהתחזו לאחרים וביצעו עשרות מבחני נהיגה. בנוסף, נעצר גם חשוד תושב מזרח ירושלים, ששילם עבור ביצוע מבחן הנהיגה בשמו.

במהלך חיפוש אצל החשוד המרכזי נתפסו מספר פאות, תעודות זהות שנחשדו כמזויפות, ופרטי לבוש שלפי החשד שימשו כתחפושת. כאמור, נתפסו גם שמונה כלי רכב וביניהם שלוש משאיות, רכבים ששימשו להסעות המתחזים, ורכבים של מורי הנהיגה שנעצרו.

תעודות זהות מזויפות (צילום: דוברות המשטרה)
תעודות זהות מזויפות (צילום: דוברות המשטרה)

כל החשודים שנעצרו הבוקר הועברו לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, בשיתוף עם חוקרי ימ״ר אגף התנועה. בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה יוחלט על הארכת מעצרם ביממה הקרובה. החקירה במשטרה נמשכת, וצפויים מעצרים נוספים בהמשך.

יזואליה מהפעילות למעצר החשודים ואיתור הממצאים שעפ״י החשד שימשו לביצוע העבירה (צילום :דוברות המשטרה)