ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) נחקר היום (חמישי) באזהרה ביחידת להב 433 בחשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, שהתרחשה ב-2013, בזמן שהיה שוטר. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישרה את חקירתו.

לפני 11 שנים כשח"כ כהן היה שוטר, הוא היה מעורב לכאורה בפרשייה שנחקרה במח"ש של שוטרים שתקפו מפגינים ביישוב חורה. התיק נסגר בשל מחסור בראיות מספיקות כיוון שלא ניתן היה לזהות את השוטרים. לפני כמה ימים ח"כ כהן העלה ציוץ ובו התייחס לעברו כשוטר, מה שהביא לזימונו לחקירה.

פרקליטו, עו״ד אפרים דמרי, מסר: "ח״כ אלמוג כהן נחקר תחת אזהרה ומשתף פעולה באופן מלא עם חוקריו , הוא נחקר על מקרה משנת 2013 שהיה שוטר יס״מ , כנראה שמנסים להשתיקו בפרשיה אחרת".

עו”ד אפרים דמרי (צילום: פרטי)
עו”ד אפרים דמרי (צילום: פרטי)

מטעמו של ח"כ כהן נמסר: "היום בבוקר נחקר ח״כ אלמוג כהן ביאח״ה-להב 433, בנוגע לאירוע הפס״ד בו השתתף ואף נפצע כלוחם בכוחות הביטחון בשנת 2013, זאת לאחר בקשתו של עופר כסיף לפתוח בחקירה בעניין. ח״כ כהן שימש כל חייו הבוגרים כלוחם בכוחות הביטחון, לחם עם חבריו לנשק בשביעי לאוקטובר ואינו מצטער על דבר שעשה בשירותו למען המדינה וכנגד מבקשי רעתה.

"כמו כן, לא ניתן לנתק את האירוע הנ״ל מהעובדה שבשבועות האחרונים ח״כ כהן מדבר מעל כל במה על פרשה בטחונית חמורה ודווקא כעת יש מי שמנסה להלך עליו אימים באמצעות זימון לחקירה מיותרת מלפני 11 שנים. אולם, ח״כ כהן סומך ידיו על רשויות אכיפת החוק ומשטרת ישראל ואינו מתכוון לשנות את דרכו הדוגלת בחקר האמת עד גילויה ובגיבוי כוחות הביטחון באשר הם, למען בטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל".

גורמים בסביבתו של אלמוג כהן: "זוהי חקירה הזויה, הוא נחקר על פרשה משנת 2013 אבל ברור לכולם שהחלטת יועמ"שית לא באה במטרה לחקור את אותה פרשה כי אם לנסות ולהטיל אימה על כהן, שכבר הצהיר שבידיו חומרים מפלילים על מאורעות ה-7 באוקטובר על מעורבות גורמים בכל הקשור למחדל שאירע".

כזכור, אתמול היועמ"שית גלי בהרב-מיארה החליטה להגיש כתב אישום נגד ח״כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, זאת בעקבות תקרית שהתרחשה בחודש מאי 2022 בה תועד כסיף כשהוא חובט בראשו של שוטר ממחוז ש"י לאחר שחסם את דרכו להפגנה שהתרחשה במקום. 

בהתאם לקבוע בסעיף 4 לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, על מנת שיתאפשר לחבר הכנסת כסיף להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.