בחקירה אודות הרצח של תושב אור יהודה דניאל אמינוב במגדל הצעירים בתל אביב, נחשפה היום (ראשון) עדות מפלילה של בת זוגו של החשוד ברצח. לפיה, המנוח, שעבד כמאבטח בבניין, הביא להם סמים: "חשבתי שמדובר בגראס", סיפרה בת הזוג של החשוד לחוקרים, והוסיפה כי בשלב מסוים היא ובן זוגה חשו הזיות - מה שהוביל לעימות שהתפתח, במהלכו שלף בן זוגה את הנשק וירה באמינוב.

הירי במגדל היוקרה בתל אביב: הוארך מעצרם של תושב הצפון וזוגתו
"חנק אותי, שבר לי את המשקפיים": חיים לוינסון טוען שהותקף על ידי שוטר

מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר, בזירת אירוע הירי בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

עוד נוסיף כי החשוד עבד בעבר בחברה חיצונית שנתנה שירותים תחת משרד ראש הממשלה במשרד לעניינים אסטרטגיים. הוא פוטר לפני שנה, אחרי שעבד שם כמה חודשים.

בדיון בבית המשפט טענו פרקליטיו של החשוד, עורכי הדין טליה גרידיש ועמיר רוזנטל ואמיר בר דיין, כי הוא סובל מפוסט טראומה בשל שירותו הצבאי, שהתגברה כששירת במילואים לאחרונה. 

הפרקליטים טענו כי לצערם לא בוצעה בדיקה טוקסולוגית שתאבחן את מצבו של מרשם כבר במהלך הלילה, והם ביקשו להפנות אותו לבדיקה פסיכיאטרית - שכן, בעת ביצוע הירי הוא היה תחת השפעת סמים.

אימו ואחותו של המנוח שהגיעו לדיון, לא הסכימו להשלים עם אמירותיהם של עורכי הדין, ועם כניסת החשוד לאולם הטיחו בו: "רוצח, מגיע לך עונש מוות. אתה רצחת אותו".

האם סיפרה כי בנה סיים לימודי תואר ראשון, ובערב נפרד ממנה בנשיקה ודחה את בקשתה שישאר בבית: "'אני ילד גדול', אמר לי והוסיף נשיקה. הוא עבד כשומר ולא היה לו אקדח. אני לא מאמינה איך יהודי הורג ככה יהודי. מגיע לרוצח עונש מוות", שיתפה. 

אחותו של המנוח הוסיפה: "צריך נקמת דם, הוא חייב לקבל עונש מוות. כל אחד יכול לרצוח ואחר כך לטעון שהוא פסיכופט. לאן הגענו". עוד הוסיפה: "פוסט טראומה זה לא תירוץ להרוג בן אדם, אני יכולה גם להשתמש בזה כתירוץ. אני גם יכולה להוציא את עצמי כפסיכופתית, ועכשיו כל אחד משתמש במלחמה כתירוץ. שיהיה צדק בעולם הזה, עונש מוות מגיע לו. אם אחי מת, לפחות שיקבל נקמה לדם שלו, שיהיה פה צדק". 

פרקליט משפחת המנוח הוסיף: "אנחנו סומכים את ידינו על רשויות אכיפת החוק, ומקווים שייעשה צדק למשפחה שאיבדה ילד בן 22 שיצא לבלות עם חברים".