אויבים מבית: פרשה מסוכנת וחמורה ביותר הותרה הבוקר (שני) לפרסום ולפיה במהלך חודשים ארוכים פעלה בתחומי מדינת ישראל רשת שעסקה בהנפקה לא חוקית ומושחתת של  אישורי כניסה ושהייה בישראל והכל בתמורה לסכומים הנאמדים באלפי ₪ לכל אישור. על פי החשד וכפי העולה מהחקירה , אותה ניהלו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י במשטרה בשיתוף מצ"ח ויחידת יהלום ברשות המיסים, מדובר בפרשה שהיקפיה נאמדים בעשרות מיליוני שקלים. 

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של שלושה חשודים ישראלים ושבעה פלסטינים בפרשה זו. כמו כן, עניינם של קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף ושלושה חיילים נוספים, לרבות בנו, מצויים בחקירת מצח. 

חשוב להדגיש כי במהלך השנה האחרונה התנהלה חקירה סמויה שהובילה הבוקר להפללתם ומעצרם של 14 חשודים ביניהם שלושה חיילים שהבכיר ביניהם קצין בדרגת סגן אלוף שפרש לאחרונה מהשירות הצבאי , אשר יחד עסקו בהנפקה וסחר בהיתרי כניסה לישראל עבור פלסטינים בתמורה לשוחד כספי.

מהחקירה עלה כי החשודים בראשותו של תושב סח'נין בן 53, חברו יחד לעבירות מרמה ובכך עקפו את מערכת הביטחון האחראית על הנפקת ההיתרים וכן היקשו על פעולות אכיפה מצד גורמי האכיפה במדינה לרבות משטרת ישראל.

עוד עלה כי המעורבים הפעילו מנגנון מושחת ולפיו הסתייע החשוד המרכזי בבנו המשרת בשירות קבע ומוצב במעבר שער אפריים באמתלה של כניסה לישראל לצורך עבודות חקלאיות במרחב התפר. אותו החשוד הפעיל רשת של מתווכים פלסטינים וישראלים שתפקידם היה לאתר פלסטינים המעוניינים בהיתרי כניסה לישראל ולגבות מהם את התשלום עבורו. 

במסגרת החקירה הצליחו חוקרי הימ"ר לחשוף כי בתמורה לכל היתר שילמו פלסטינים סכום שנע בין 4,000 ל – 10,000 ₪ במזומן וכשמדובר באלפי היתרים ההערכה כי אותה רש\ת גלגלה סכומים הנאמדים כאמור בעשרות מיליוני ₪ אותם העלימו גם מרשויות המס במדינה.

מעבר לעובדה שהחשודים סיכנו את ביטחון מדינת ישראל, הם גרמו להפקרות גם במישור הפלילי שכן, הגם שמקבלי ההיתרים לא היו מוכרים כמוגבלי כניסה וייתכן אף כי לא היו נמנעים לקבלת היתרים על ידי כוחות הביטחון ושב"כ, חלקם לפחות היו מעורבים בעבירות פליליות לרבות עבירות שבל"ר , גניבות רכבים ועבירות רכוש ובעצם כניסתם לישראל העצימו את מכת הגניבות ועבירות הרכב ופגעו בתושבים ישראלים.

הבוקר עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, פשטו שוטרי ובלשי מחוז ש"י ביחד עם חוקרי מצ"ח על בתיהם של החשודים בפרשייה ביישובים שונים ברחבי הארץ ובשטחים ועצרו 14 חשודים לחקירה.

החשודים הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה, שוחד ותיווך בשוחד של עובד ציבור, איסור הלבנת הון וסחיטה באיומים . 

בהמשך היום בהתאם לממצאי החקירה, יובאו מי מהעצורים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.