ברקע הלחץ על ישראל להאט ואף לצמצם את הלחימה בעזה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לעיתונאי הבריטי דאגלס מארי בערוץ TalkTV כי "אומה צריכה לעשות מה שהיא צריכה לעשות כדי לשרוד. אם הקהילה הבינלאומית לא יכולה לסבול את להט דעת הקהל, אנחנו פשוט נצטרך לעשות את זה לבד. אנחנו נעשה מה שאנחנו צריכים לעשות".

הלחץ האמריקאי גובר: בפנטגון שקלו להאט משלוחי הגנה אווירית לישראל
תכנית ממשל ביידן ל"יום שאחרי" בעזה: בלי סינאוור ובלי נתניהו

"ייקח זמן כדי להביס את חמאס. אם הברבריות תנצח כאן, אירופה ואמריקה יהיו הבאות. אנחנו חייבים לנצח בעזה ואנחנו צריכים להשיג ניצחון מוחלט. אי אפשר להשאיר את החמאס על כנו. למעננו, למען העתיד שלנו, עלינו להביס את המפלצות הללו. אמרתי לנשיא ביידן ולכל המנהיגים שהגיעו לכאן, זו גם המלחמה שלכם, זו לא רק התכתשות קטנה. זהו חלק מעימות גדול בין הציר המתון של ישראל במדינות ערב המודרניות נגד איראן, ציר הטרור של איראן זה 'שלושת החתים' - החות'ים, חיזבאללה, חמאס וכו'. אני אומר לחברינו האמריקאים, המלחמה תיקח כמה זמן שהיא ייקח, אבל היא תביא לניצחון מוחלט כי זה הקרב שלנו", הוסיף.

בהמשך, שיתף ראש הממשלה את חזונו לגבי מה שיקרה בעזה ברגע שהחמאס יובס, ואמר כי הפירוז יכול להיות מטופל ומפוקח רק על ידי כוחות ישראליים. על מי יהיה הממונה על האזור לאחר סיום המלחמה, אמר כי "דבר אחד ברור, זה לא צריך להיות הסוכנות המיוחדת של האו"ם - שהוקמה למען הפלסטינים. גילינו שהיו 13 עובדי האו"ם שלמעשה השתתפו במישרין או בעקיפין בטבח ב-7 באוקטובר. אנחנו צריכים בעזה, לא רק ניצחון מלא נגד חמאס, אלא פירוז, פירוז מתמשך. זה יכול להיות מטופל רק על ידי ישראל. אם יש לך כוח בינלאומי אחר שיכול להילחם בטרור, תספר לי".

על האיום האיראני, נתניהו הזהיר בריאיון כי "איראן נחושה לפתח נשק גרעיני. מה שאיראן עושה עכשיו, בלי נשק גרעיני - היא שולחת טרוריסטים למזרח התיכון ולעולם. היא מנסה לחתור תחת ממשלות המשתמשות בנציגויות החות'יות שלה כדי לחסום את הנתיב הימי הבינלאומי בים האדום. השליחים שלה הורגים אמריקאים. אתה יכול לראות מה קורה עם מדינה הרבה יותר קטנה, מדינה הרבה פחות מסוכנת, צפון קוריאה. היא מפתחת גרעין וכלי נשק וחצי מאסיה רעידות מפחד".

"איראן שונה מצפון קוריאה, כי לאיראן יש אידיאולוגיה של שליטה וכיבוש. הם קוראים לנו שטן קטן. הם קוראים לארה"ב השטן הגדול. הם קוראים 'מוות לישראל, מוות לאמריקה'. האם ארה"ב, האם אירופה, האם העולם התרבותי יכול לאפשר למשטר כזה להחזיק נשק גרעיני? התשובה היא לא".