ארבע שנים לאחר הרצח בחניון ברמלה, הורשע היום (שלישי) ויקטור קטן ברצח אופיר חסדאי. השופטת ליאורה ברודי דחתה את טענות ההגנה כי הירי הראשון שביצע קטן היה מתוך הגנה עצמית – לאחר שחסדאי דחף את אשתו של קטן, וכן את הטענה כי הירי השני היה פליטת כדור בשל ידיו הרועדות.

באופן טרגי, אם אופיר חסדאי לא היה נרצח, למשפחתו לא היה סיכוי לחיות בכבוד
אלמנתו של אופיר חסדאי ז"ל פרצה בבכי כשהעידה מול רוצח בעלה

עם זאת, הוסיפה: "ההתרשמות שלנו היא כי הנאשם חש דאגה כנה לשלומה של אשתו. על יסוד ניתוח מכלול הראיות, לא הוכח כי הנאשם פעל מתוך רצון לגרום למות המנוח". עו"ד אבי כהן שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את ויקטור קטן: "מדובר במקרה טראגי ביותר, שכולנו מצרים עליו . לאחר משפט ממושך ומורכב שהתנהל במשך ארבע שנים, קיבל בית המשפט את טענותינו, שהנאשם לא התכוון לגרום למותו של המנוח, בניגוד לטענת הפרקליטות. לאחר שיינתן גזר הדין, נשקול הגשת ערעור לבית המשפט העליון".

אופיר חסדאי ז''ל ומשפחתו (צילום: באדיבות המשפחה)
אופיר חסדאי ז''ל ומשפחתו (צילום: באדיבות המשפחה)

בחודש יולי 2019, כזכור, נורה למוות חסדאי בחניון בעזריאלי רמלה. "הוא ירה לו ברגל ואז בלב", שחזרה אז דקלה חסדאי, אלמנתו של אופיר. "ראינו חניה ריקה, באנו לחנות ואז בא הזוג וחנה ותפסו שתי חניות", סיפרה דקלה. "אופיר שאל אותם 'למה אתם תופסים שתי חניות?' והאישה, שכנראה הרגישה מאויימת על ידו החלה להכות אותו עם התיק. אופיר הדף אותה והיא נפלה ואז בעלה ירה באופיר ברגל ואופיר שאל אותו 'למה אתה יורה בי'  ואחר כך הוא ירה לו בלב".

"אופיר היה בן אדם מדהים, מתוק בעל מסור ואוהב שעשה הכל", המשיכה דקלה. "אני לא יודעת איך אחיה בלעדיו. יש לי שלוש בנות, שתיים מהן עם צרכים מיוחדים - אחת משותקת והשנייה עם שיתוק מוחין. אני לא יודעת איך להמשיך".

הלוויתו של אופיר חסדאי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של אופיר חסדאי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)