נמנע אסון: צעיר תושב שפרעם נעצר לאחרונה על ידי משטרת התנועה בשל נסיעה ללא רישיון נהיגה בתוקף - ובחקירה של שירות הביטחון הכללי ומשטרת מחוז צפון התגלה כי הוא זרק בחודש דצמבר האחרון בקבוק תבערה לעבר תחנת משטרה בשפרעם, ובנוסף כי הוא תכנן להצית את האזור המסחרי בסביבת בתי הזיקוק בחיפה. הבוקר (חמישי) הוגש נגדו כתב אישום.

מחקירתו בשב"כ וביחידה המרכזית של המחוז הצפוני עלה כי הנאשם יידה בקבוק תבערה לעבר תחנת המשטרה בסוף דצמבר 2023 וכי מספר שבועות קודם לכן, תכנן להצית את האזור המסחרי בסביבת בתי הזיקוק בחיפה.

הצעיר שנעצר (צילום: דוברות המשטרה)
הצעיר שנעצר (צילום: דוברות המשטרה)

בחקירה נאספו ראיות המלמדות כי הנאשם החליט לבצע פעולות אלה לאור תמיכתו בארגון הטרור חמאס ועל רקע הלחימה ברצועת עזה, אליה נחשף בערוצי חדשות שונים ובפרט ברשת אלג'זירה. ממצאי החקירה הצביעו על כך שהנאשם פעל לבדו, ללא תשתית ממוסדת או קשר לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, וללא מעורבות נוספים.

עוד עלה במסגרת החקירה בשב"כ ובמשטרה, כי הנאשם לקח בעבר חלק בהפרות סדר שהתקיימו במהלך אירועי "שומר החומות" בהר הבית ולמול כוחות המשטרה בשפרעם. בחקירתו סיפר הנאשם כי עשה את המעשים מתוך הזדהות עם סבלו של העם העזתי ורצון להביא להפסקת המלחמה.

זריקת הבקת"ב בתחנת שפרעם (צילום :דוברות המשטרה)