החלטות הפרקליטות בנוגע לתאגידים החשודים בפרשות 4000 ו-2000 בתיקי האלפים: הפרקליטות התקשרה עם חברת בזק בהסדר להפסקת הליכים מותנים בתנאים, לפי חוק ניירות ערך, במסגרתו היא תודה בעובדות המגבשות עבירה של דיווח מטעה שפרסמה ותשלם לקופת המדינה 800 אלף שקל. ככל שתעמוד בתנאי ההסדר, לא יוגש נגדה כתב אישום בפרשה. במקביל, החליטה הפרקליטות לסגור את תיקי החקירה נגד חברות וואלה תקשורת (פרשה 4000) וידיעות אחרונות (פרשה 2000) לאחר שנבחנו טענות באי כוחן של החברות בשימוע שנערך להן. 

לאחר השימוע שנערך לבזק לפני המשנה לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית), הוחלט להגיע עימה להסדר, שבו החברה תודה בעובדות הנוגעות לדיווח החברה לציבור שכלל פרט מטעה, ותשלם סכום של 800 אלף שקלים. ככל שבזק תעמוד בתנאי ההסדר, לא יוגש נגדה כתב אישום.

בזק (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
בזק (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

בהסדר הודתה בזק בכך ששאול אלוביץ' ונציגים אחרים של החברה פעלו מול מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, לקידום סוגיית ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק. במסגרת זאת, נציגי בזק - בידיעת אלוביץ' והנדלר - תיאמו עם פילבר נוסח מכתב שהוציא פילבר בסוף שנת 2016, שכותרתו "ביטול חובת ההפרדה המבנית בקבוצת בזק".

בזק הודתה כי מכתבו של פילבר כלל פרט מטעה, משום שהושמטה ממנו החובה לקיים שימוע לפני ביטול ההפרדה תאגידית בבזק, והוצג מצג מטעה לפיו הן ביטול ההפרדה התאגידית והן ביטול ההפרדה המבנית מצויים בשלב מתקדם. בזק פרסמה דיווח מיידי לציבור על העברת המכתב ועל תוכנו. אלוביץ' והנדלר ידעו שבמכתב משרד התקשורת כלול הפרט המטעה וכי הוא ידווח לציבור. מאוחר יותר פרסמה בזק דיווח מבהיר שהתייחס לפרט המטעה. 

בית המשפט העליון (צילום: יוסי זמיר פלאש  90)
בית המשפט העליון (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)

בנוסף, כאמור, הודיעה הפרקליטות לחברות וואלה וידיעות אחרונות שנסגרו תיקי החקירה בעניינן, לאחר בחינת הטענות בשימוע ושקילת מכלול הנסיבות, בהן גם כאלה הנוגעות לאינטרס הציבורי - המורכבות הנובעת מניהול מקביל של התיק העיקרי, והשיהוי עד למתן החלטה בנושא.

יוזכר, כי לצד תאגידים אלה זומנו לשימוע חברות מקבוצת יורוקום. חברת יורוקום אחזקות, המצויה בפירוק, חתמה זה מכבר (מרץ 2022) על הסדר טיעון עם פרקליטות מיסוי וכלכלה במסגרת תיק בזק, המתנהל בבימ"ש המחוזי בתל אביב, שלפיו תודה באישומים, ובכלל זאת באישום הנוגע לפרשת 4000, ותשלם קנס של 400,000 שקלים. ההסדר טרם אושר על ידי בית המשפט. התיק העיקרי נגד נושאי המשרה בתאגידים בפרשות 4000 ו-2000, שאול אלוביץ' וארנון מוזס, מתנהל בימים אלה בביהמ"ש המחוזי בירושלים.