תושב ראשון לציון בן 30 ותושב רחובות בן 36, נעצרו בחשד כי גנבו תשתיות סיבים אופטיים בבית שמש ובמרכז הארץ וגרמו בכך בין היתר סיכון רב לציבור. חקירת המשטרה הביאה למעצרם של שני הנאשמים ולכתב אישום בגין מעשיהם שהוגש על ידי התביעה המשטרתית. 

חקירת המשטרה שנפתחה בתאריך 25.12.23 בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה מטעם חברת התקשורת, הובילה לביצוע פעולות מגוונות שכללו בין היתר תחקור טכנולוגי של זירת המקרים במרחב הציבורי מהם עלו פרטי רכב חשוד במעורבות במעשים. בתוך כך, פעלו חוקרי המשטרה לקבלת צווי בימ"ש בהתאם לממצאי חקירתם הראשוניים ובהמשך לכך, נעצרו שני הנאשמים על ידי בלשי תחנת בית שמש בתאריך 22.1.24 לחקירה.

מחקירת המשטרה ועל פי עובדות כתב האישום שהוגש עולה כי, כבר בתאריך 19.12 בשעות אחר הצהריים הגיעו הנאשמים יחדיו ברכב אל רחוב סיני בעיר בית שמש כשברשותם ציוד מדוקדק לביצוע המשימה הפלילית- חולצים המשמשים לפתיחת הפירים בהם תשתיות הסיבים, ווסט כתום ובחולצה עליה כיתוב "קבלן בזק" שנותרה לאחד הנאשמים מלפני שנים אחדות במהלכן הועסק בחברת קבלן שהעניקה שירותי פריסת סיבים אלו בעבור חברת התקשורת "בזק", ובכך למעשה הסוו עצמם כעובדים מורשים.

בהמשך לכך, חבלו וגנבו כבל באורך של כ-160 מטרים, זאת תוך שאחד הנאשמים נכנס אל גוב התשתיות, חתך את הכבל ואילו הנאשם השני גלגל אותו והעמיסו לרכבם. לאחר מעשה זה, עזבו הנאשמים את המקום וכבר ביום למחרת תוקן הנזק על ידי טכנאי חברת התקשורת, נזק כספי שנאמד בסך למעלה מ-20 אלף ש"ח, לצד נזק ציבורי למוסדות ולתשתיות חירום לאומיות שנותקו כתוצאה ממעשיהם מרשת הטלפוניה והאינטרנט.

מספר ימים לאחר מכן, בתאריך 24.12 בשעות הבוקר, הגיעו הנאשמים בשנית אל רחוב סיני בבית שמש ובמרחק של מטרים ספורים מהגוב הקודם, פתחו את גוב התשתיות הנוסף, חבלו וחתכו כבל באורך כ-150 מטרים. מיד לאחר מכן, ניגשו אל גוב נוסף בהמשך הרחוב, שם חבלו בקצהו השני של הכבל תוך שחתכו אותו במטרה לאפשר את משיכתו וגניבתו, אך לא צלחו להוציאו ועזבו את המקום.

גם במקרה זה, הושבתה התקשורת בסביבת הגוב הניזוק עד ליום המחרת בו תוקנה התקלה על ידי טכנאי חברת התקשורת. במקרה זה, נגרם נזק בשווי כספי כולל של כ-7,000 ש"ח. כמו כן נודע במסגרת החקירה כי כבר למחרת היום, שבו הנאשמים על מנת לגנוב את הכבל אותו חתכו יום קודם אך גילו כי טכנאי חברת התקשורת "בזק" תקנו את הנזק שגרמו השניים ועל כן עזבו את המקום.

לאחר מעצרם ובמסגרת חקירתם בתחנת המשטרה בית שמש של מחוז ירושלים, גובשה כנגד השניים תשתית ראייתית בגין מעשיהם תוך שהופרכה ללא עוררין גרסתו של אחד הנאשמים כי במסגרת מעשיהם שהציג כ"כשרים" מאחר ולדבריו השחילו כבל סיב חלופי במקום זה הישן שנלקח, הבשיל תיק החקירה לכדי כתב אישום כאמור אותו הגישה יחידת תביעות מחוז ירושלים בגין עבירות של קשירת קשר לפשע, היזק לקווי תשתית והמחובר אליהם, ניסיון וגניבת קו / מתקן תשתית / אמצעי בטיחות, כל אלו בצוותא חדא, ולצד בקשה מטעם התביעה המשטרתית לשחרורם בערובה ובתנאים מגבילים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.