עברייני אלימות פוגעים בביטחון הציבור ונוקטים באלימות כלפי צוותי הרפואה: באחד המקרים לאחרונה, אלימות שכזאת התרחשה במחלקת מיון ילדים ולצד עגלות תינוקות תמימים. בהתאם למדיניות הנחושה, הוגשו כתבי אישום נגד המעורבים תוך זמן קצר.

נתוני תפיסה מרשימים: המשטרה החרימה עשרות כלי נשק בצפון

חוקרי תחנת מוריה במחוז ירושלים של המשטרה, השלימו בימים האחרונים את חקירתם של אירועי אלימות שהתרחשו במוסדות רפואיים בעיר הבירה במהלכן הותקפו צוותי רפואה או מאבטחי המוסד בידי עברייני אלימות שמיאנו להישמע להנחיות שמירת הסדר במקום או שהטיפול הרפואי שהוענק ליקיריהם היה לקוי, לטענתם. לאחר שגובשה תשתית ראייתית כנגד 4 נאשמים בשני מקרים שונים, הגישה יחידת תביעות ירושלים את כתבי האישום נגד המעורבים, לצד בקשה להורות על המשך מעצרם של הנאשמים, בבית המשפט בעיר. 

כך, בתאריך 24.1 התקבל דיווח בשעות הערב על אירוע אלימות כלפי צוות המאבטחים בבית החולים שערי צדק בירושלים ולמקום הוזעקו שוטרי תחנת מוריה ממרחב ציון שביצעו את מעצרם של שלושה מעורבים בשנות ה-20 לחייהם תושבי שכונת סילוואן שבמזרח העיר ירושלים. השלושה הועברו לחקירה בתחנת המשטרה ומעצרם הוארך בבית המשפט מאז מעצרם. 

מחקירת המקרה ועל פי עובדות כתב האישום שהוגש כאמור על ידי יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים עולה כי, הנאשמים הגיעו באותו הערב יחד עם בני משפחתם בעקבות אשפוזו של בן משפחתם. בסביבות השעה 21:45 הזעיק הצוות הרפואי במחלקת מיון ילדים את מאבטחי המוסד הרפואי בעקבות עימות שנתגלע בין הנאשמים ובני משפחתם עם הצוות הרפואי. בעת הגעת המאבטחים למחלקה, ניגשו אל הנאשמים ומשפחתם ודרשו מהם לצאת, בהתאם לנהלי המקום כי רק מלווה אחד רשאי לשהות סמוך למיטת מטופל זאת במטרה שלא לפגוע בסדר הציבורי במקום ובפרטיות המטופלים. 

בתגובה לדרישה זאת, החלו הנאשמים ובני משפחתם להתווכח עם המאבטחים וסירבו בכל תוקף להיענות לדרישתם תוך שהחלו צועקים לעבר המאבטחים שניסו לבצע את משימתם והמוטל עליהם מתוקף תפקידם. בהמשך לכך, החלו המאבטחים להדוף את אותם נאשמים שבתגובה החלו לנקוט באלימות כלפי אותם מאבטחים, זאת תוך שהמאבטחים ממשיכים בניסיונות להרחיקם אל מחוץ למחלקת מיון הילדים בה מטופלים ילדים קטנים שחלקם אף בעגלות תינוק. 

בהמשך, הקצינו מעשיהם האלימים של הנאשמים שהחלו מכים באלימות את המאבטחים תוך מהלומות באמצעות ידיהם ורגליהם, משליכים לעברם כיסאות ופח אשפה. אותם מאבטחים על אף חבלות שספגו כתוצאה מהאלימות כלפיהם, הצליחו להדוף את אותם נאשמים אלימים אל מחוץ לחדר המיון ומשטח בית החולים עד הגעת ניידות המשטרה שהוזעקה, כאמור, ומעצרם על ידי השוטרים לחקירה. 

בעקבות מעשים אלו ולאחר שהסתיימה חקירתם בתחנת מוריה, הוגש נגד השלושה כתב אישום לבית המשפט במהלך סוף השבוע האחרון על ידי יחידת התביעות המשטרתית בגין עבירות של תקיפה וחבלה ממשית על ידי שניים או יותר ובגין התנהגות פרועה במקום ציבורי, זאת לצד בקשה לבית המשפט להורות על מעצרם עד לתום ההליכים. 

מקרה נוסף בגינו הוגש אמש (ראשון) כתב אישום על ידי יחידת תביעות מחוז ירושלים, התרחש בתאריך 30.1.24 בשעות הבוקר, אז הוזעקו שוטרי תחנת מוריה מחוז ירושלים אל בית חולים אחר בעיר ירושלים בעקבות אירוע אלימות מצד בעלה של מטופלת במקום כלפי הרופא המטפל. שוטרים שהגיעו אל בית החולים, עצרו את הנאשם והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה מוריה. 

מחקירת המקרה ועל פי עובדות כתב אישום במקרה זה עולה כי, באותה העת רעייתו של הנאשם הייתה מטופלת באחת ממחלקות בית החולים ובמועד זה העניק לה רופא המחלקה טיפול רפואי טרום הליך רפואי לו נדרשה. בשלב מסוים, נכנס הנאשם אל חדר הטיפול והחל צועק על הרופא בשל אופי הטיפול שהניק הרופא לרעייתו, תוך איומים וגידופים ובשלב מסוים, הלם באגרוף בראשו של הרופא ובעט בגופו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו חבלות של ממש שכללו פגיעה סביב עינו וחבלות יבשות ברגליו. 

הנאשם, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו, נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה בתחנת המשטרה ומעצרו הוארך בבית המשפט. לאחר שהושלמה מלאכת החקירה וגובשה תשתית ראייתית מספקת, הגישה יחידת תביעות מחוז ירושלים את כתב האישום נגדו לבית המשפט בגין עבירות של תקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקיד ובגין עבירת איומים, זאת לצד בקשה מבית המשפט להורות על המשך מעצרו עד לתום ההליכים נגדו. 

חוקר תחנת מוריה במרחב ציון, רס"מ אבי אמר, שטיפל וחקר בשני התיקים הללו ציין: "מדובר בשני מקרים בהם האלימות היוותה סוג של 'פתרון' עבור אותם נאשמים כלפי הצוות הרפואי או מי מטעמם, תוך היעדר קבלת נורמות התנהגות בשטח בית חולים, נורמות שנועדו למען ביטחונם ושלומם של כלל המטופלים במקום. בשני המקרים שהתרחשו לאחרונה, מיד עם קבלת הדיווח והזעקת כוחות המשטרה של תחנת מוריה למקום, נעצרו הנאשמים והובלו לחקירה במשטרה".

"גם ניסיונות להציג מעשיהם כלא היו אלימים, הרי שעם עובדות וראיות שאספה המשטרה התקשו הנאשמים להעניק הסבר מניח את הדעת בחקירתם. לאחר שגובשה תשתית נגדם, הגישה יחידת התביעות שרואה יחד עמנו את החומרה בכל הקשור באלימות בכלל וכלפי נותני שירות ועובדי ציבור, בפרט, את כתבי האישום נגד המעורבים לבית המשפט ובקשה אף להורות על המשך מעצרם עד לתום ההליכים נגדם. משטרת מחוז ירושלים ומרחב ציון בפרט, ימשיכו לפעול ב"אפס סלחנות" באירועי אלימות וטיפול במעורבים במקרים אלו, מיצוי חקירתם והדין עמם בהתאם".