השרה לשיוויון חברתי מאי גולן ממפלגת הליכוד דורשת היום (שני) לפתוח חקירה פלילית נגד מוציא לאור עיתון "הארץ" עמוס שוקן, בטענה ל"מעשים פליליים מהרף העליון" שביצע לכאורה לפני מספר שנים. בנוסף, מבהירה גולן, כי בכוונתה לעתור לבית הדין הגבוה לצדק לצורך "מיצוי הליכים" בפרשה, במידה ולא תקבל מענה ממפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי.

נשיאת העליון בדימוס: "הממשלה בישראל היא החזקה ביותר מאשר כל שיטות המשטר"
שיבוש חקירת רצח יואל להנגהל: הרשעה והסדר טיעון לשוטר שהואשם

"תפקידה של המשטרה הינו קריטי בכל הקשור לאכיפת החוק, ואין לייצר מדיניות מפלה אצל בעלי הון ו/או בעלי יכולת השפעה", כותבת השרה גולן למפכ"ל באמצעות עורך הדין אוריאל ניזרי ושואלת: "האם מדובר במצב בו קיבל שוקן פטור מהעמדה לדין, ובתמורה למה?".

בכתבה, הוצג איש תקשורת בכיר שניגש למפקד היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) והתלונן שנסחט. לאחר שהחוקרים ציידו אותו במכשירי האזנה ומעטפה עם כסף והמתינו לסוחט בסמוך לשוק בצלאל בתל אביב - אותו בכיר ניתק את המכשירים, מסר את המעטפה לסוחט שנמלט, והאשים את החוקרים כי הציוד שנתנו לו "דפוק".

בתחקיר שפורסם לפני כשנה בחדשות 12 על ידי העיתונאי עמרי מניב, לא הוזכר כי מדובר בעמוס שוקן, אך עיתונאית ומגישת החדשות של כאן 11 אילה חסון חשפה בפוסט בחשבון ה-X שלה בסוף החודש שעבר כי מדובר בעיתונאי והמו"ל. כאמור בתחקיר עולה חשד חמור למעשים פליליים שהוא ביצע לכאורה, הן בהתנהלותו מול אדם נוסף והן מול חוקרי משטרה. למרות החשיפה - לא מוצתה החקירה בפרשה.

הציוץ של אילה חסון על עמוס שוקן (צילום: צילום מסך רשת X)
הציוץ של אילה חסון על עמוס שוקן (צילום: צילום מסך רשת X)

ממשטרת ישראל נמסר: "הפנייה התקבלה אתמול. אנו נגיב לפונה כמקובל ולא באמצעות כלי התקשורת".