ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, מינה הערב (שני) צוות לבחינת ההדלפה של פסק הדין של בג"ץ בעניין עילת הסבירות. בראש הצוות יעמוד השופט מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט לשעבר.

"פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור. יש לעשות כל שניתן על מנת לברר את הדברים בהקדם לשם הפקת לקחים לעתיד. לפיכך, לאחר ששקלתי את הדברים לעומקם, בשל הדחיפות והנחיצות באיתור מהיר של הנסיבות המערכתיות אשר אפשרו את הוצאת המידע שפורסם ומידע דומה מסוג זה, ולשם גיבוש המלצות לפעולה בטווח הזמן הקרוב ובמבט צופה פני עתיד – אני ממנה בזאת, צוות בדיקה, כפי שיפורט להלן", נכתב בכתב המינוי. 

עוד נכתב: "צוות הבדיקה ימפה את שיטות העבודה הפיזיות והטכנולוגיות בבית המשפט; את הפרצות האפשריות לדליפת מידע; ואת היקף הגורמים הנחשפים למידע כאמור, אשר בנסיבות המקרה דנן היה רחב. כמו כן, הצוות יבחן את השאלה האם ניתן לצמצם את מעגל הנחשפים למידע, להגביר את הפיקוח על אופן שמירתו ולטייב את תיעוד השימוש בו".

כזכור, בדצמבר האחרון פרסם העיתונאי עמית סגל את טיוטת ההחלטה המסתמנת בעתירה נגד החוק לצמצום עילת הסבירות. הוא פרסם כי קיים רוב של שמונה שופטים מול שבעה לטובת הפסילה - וכך אכן קרה בפועל.