יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד שוהה בלתי חוקי תושב קלקיליה בגין עבירות של כניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק (שב"ח), פריצה לרכב, גניבת רכב, נהיגה פוחזת של רכב, נהיגה ללא רישיון נהיגה- לא הוצא מעולם, נהיגה ללא ביטוח ועבירות נוספות.

ראשיתו של האירוע בסוף החודש שעבר, לאחר שמעט לפני חצות התקבל דיווח במשטרה ממוקד חברת "איתוראן" על רכב שנגנב מהיישוב מבשרת הסמוך לירושלים ועושה דרכו על כביש 1. מיד עם קבלת הדיווח, פרסו שוטרי מחוז ירושלים כוחות לאיתור הרכב ובוצעה פעילות שתוביל ללכידתו.

על פי ממצאי החקירה ועובדות כתב האישום שהוגש, בשלב מסוים, הגיע הרכב הגנוב אל אזור צומת הגבעה הצרפתית בירושלים כשלפניו מספר כלי רכב של אזרחים הממתינים לאור ירוק ברמזור שבכיוון נסיעתם. אחת מניידות המשטרה שהבחינה ברכב החשוד, ביצעה את חסימתו אך בשלב זה החל הנאשם בפעולות להימלט מהמקום תוך שנסע לאחור, פגע בכלי הרכב שסביבו והצליח לחמוק, חצה את הצומת והמשיך בנסיעה פרועה תוך שניידות משטרה נוספות בעקבותיו.

בהמשך, נכנס הנאשם עם הרכב בו נהג אל צומת בניגוד לנתיבי הנסיעה, חצה בין הנתיבים תוך שעלה על מפרדת אי-התנועה והמשיך בבריחתו עד שבשלב מסוים נעצר בירידה ממחלף כבישים באזור צפון העיר ירושלים. בשלב זה, הנאשם יצא במהירות מהרכב והחל במנוסה רגלית תוך שקפץ מגובה מספר מטרים מרמפת הירידה במחלף והמשיך במנוסה תוך שלא נענה לנוהל מעצר חשוד שביצעו השוטרים שכלל ירי לכיוון פלג גופו התחתון. כתוצאה מכך, הנאשם נעצר ופונה לטיפול רפואי במצב בינוני, ואילו הרכב הגנוב הושב לידי בעליו לאחר שניסיון גניבתו סוכל על ידי השוטרים.

במסגרת חקירתו בתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים ולאחר שהושלם הטיפול הרפואי, נאספו בין היתר עדויות רבות מאותם אזרחים שרכבם ניזוק במהלך ניסיונות בריחתו של הנאשם וכמו כן עלה כי הנאשם מעורב במקרה גניבת רכב נוסף יומיים קודם באותו יישוב וכי בעניין זה מתנהלת חקירה בתחנת הראל מרחב ציון. 

לאחר שחקירת המקרים אלה הסתיימה בימים האחרונים וגובשה תשתית כנגד הנאשם, הגישה כאמור הבוקר יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים את כתב האישום נגד הנאשם ובקשה לבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים. 

קצין אגף החקירות והמודיעין בתחנת לב הבירה מרחב ציון, סגן ניצב ליאור בן שלום, ציין כי "בפעילות מקצועית ונחושה של שוטרי מחוז ירושלים ומרחב ציון בפרט, הובילה למעצרו של נאשם שוהה בלתי חוקי שנכנס למדינת ישראל שלא כחוק במטרה לבצע עבירות פליליות המסכנות את שלומו ורכושו של הציבור, גנב כלי רכב ונהג בו על אף שלא הוציא רישיון נהיגה כחוק, ניסה להימלט תוך נהיגתו הפרועה ופגיעה ברכביהם של אזרחים תמימים שנקראו בדרכו ורק הודות לאותה נחישות של שוטרי הסיור שחששם הרב התעורר כלפי אותו נאשם בעקבות אופי מעשיו, הוא נעצר. במקביל, תוך שילוב חקירתי פורה, נמצא כי נאשם זה מעורב במקרה נוסף שהתרחש ימים ספורים קודם לכך והוא נחקר גם בגינם בתחנת הראל, שכנתנו במרחב".

"לאחר שחקירתו הגיעה לסיומה, הגישה יחידת התביעות בירושלים את כתב האישום נגדו הבוקר בבית המשפט. שוטרי מחוז ירושלים- סיירים, בלשים וחוקרים כאחד, ימשיכו כל העת בפעילות לסיכול עבירות פליליות בדגש לעבירות הרכוש, זאת במטרה להגביר את ביטחון האזרחים, מעצרם של חשודים בעבירות אלו ומיצוי דין עמם בהתאם", הוסיף.