חבר הכנסת אלמוג כהן הגיש לבית המשפט העליון ערעור על החלטתו של בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלא להתיר לפרסום את שמו של הנאשם בפרשיית הריגול החמורה שנחשפה לפני כחודש. לפי מידע שהגיע למעריב, הנאשם עוסק בעריכת דין.

כך ערעור נוסף של חמאס יועיל להשבת החטופים שנותרו
גלנט במסר מאיים וישיר לחיזבאללה: "יכולים לתקוף גם בביירות"

כזכור, מוקדם יותר השבוע בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר לפרסם חלקים נוספים מכתב האישום נגד אדם שהתחזה לקצין והצליח להשיג מידע סודי, כאשר בין היתר הצליח לשים את ידיו על ידיעות סודיות על סדרי כוחות הביטחון, אמצעים קיימים בשימוש צה"לי, אמצעים חסרים, הסברים על יכולות מסווגות ועוד.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לפי כתב האישום, הנאשם התחזה לקצין בדרגת סרן והציג עצמו בכזב כמי שנשלח מטעם מערך בצה"ל ובדרכי מרמה השיג גישה למידע סודי ברמת סיווג גבוהה ביותר, תיעד מידע מסווג בדרכים שונות ובמכה הזדמנויות חלק מידע סודי עם גורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך.

באישום מתואר שהנאשם "גייס" את עצמו למילואים על אף שלא קיבל צו 8. הוא יצר קשר בוואטסאפ עם עוזר קמ"ן וביקש להתגייס לשירות מילואים.

כשהגיע לבסיס אוגדה הוא הציג את עצמו ואמר לנוכחים שם שהוא איש מודיעין. אותו איש אמש לנאשם כי אינו מכיר אותו.

באותו היום הוא פנה לקצין בדרגת סגן אלוף והציג את עצמו בכזב כחייל מיחידה מיוחדת. הוא ציין בפני הקצין הבכיר כי ברצונו לסייע.

אותו קצין אמר לנאשם כי הוא אינו מכיר אותו ולא זקוק לעזרתו ועזב את המקום. בנסיבות שעדיין אינן ידועות, הנאשם עדיין הצליח להיות נוכח בהערכות מצב, במרכז שליטה ואף ישב סביב שולחנו הערכת מצב באגף המבצעים.

בהמשך כתב האישום מתואר כיצד הנאשם נפגש עם קציני מטה נוספים וסייע בבירור סטטוס גיוס כוחות חטיבות שונות וטיפל בבעיות שונות. למחרת הוא צילם חיילים וכן מסכי מחשב צבאיים. באותו יום הוא פגש אדם נוסף ונסע עמו לפיקוד.

במהלך שהותו שם ענד הנאשם על כתפיו דרגות סרן על אף שידע שדרגתו היא סגן כדי להטעות את הסובבים. בשעות הערב של אותו יום הוא השתתף על אף שאינו מוסמך לכך בהערכת מצב והציג את עצמו כקמ"ן מבצעים.