משפחות מחבלי חמאס ותושבי עזה שנעצרו על ידי צה"ל במלחמה עתרו לבג"ץ בדרישה להורות על גילוי מקום מעצרם ועל שחרורם. שופטי בג"ץ דחו את העתירה על הסף.

זעם ברשת: ה"עיתונאי" שתיעד את טבח חמאס בישראל - יקבל טיפול בחו"ל
תחת אש כבדה: כך חוסל המחבל אחמד עופי בטול כרם | תיעוד

זאת הפעם הרביעית בה משפחות מחבלים מנסות לקבל עליהם מידע באמצעות מערכת המשפט הישראלית. באופן חלקי, נמסר מידע בשתי עתירות לגבי מקום הימצאם של מחבלים שונים.

בפסק הדין שדחה את העתירה הרביעית נקבע כי היא מתייחסת ל-62 עותרים שונים שנסיבותיהם העובדתיות שונות זו מזו. משכך, גם התשתית הנורמטיבית הנדרשת לצורך הכרעה בטענותיהם היא שונה. כך, חלק מהעותרים בשמם הוגשה העתירה הם תושבי רצועת עזה שלפי הנטען נעצרו ברצועת עזה. מבין אלה - חלק מהם, כך נטען, נעצרו בהיותם לוחמים".

מחבלי חמאס כנועים מניחים את נשקם (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

"חלקם האחר של העותרים נעצרו בשטחי ישראל; ואחרים - בשטחי יהודה ושומרון. כן צוין בעתירה כי חלק מהעותרים הם קטינים. חרף האמור, בעתירה אין כל פירוט ביחס לנסיבות הפרטיקולריות של המעצר של כל אחד ואחד מהעותרים – מיהו; איפה הוא נעצר; באילו נסיבות; האם מדובר במי שהיה לוחם אם לאו; אם שהה בישראל – האם שהה בה כחוק; וכיוצא בזה".

השופטת רות רונן דחתה את העתירה מבלי לחייב את משפחות המחבלים בתשלום הוצאות למדינה.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]