המחלקה לחקירות שוטרים פתחה היום (ראשון) בבדיקת תקרית ההצלפה במפגין בתל אביב, בה, ע"פ תיעוד שרץ ברשתות החברתיות, נראה פרש משטרתי מצליף במפגין שהתמוטט על הרצפה לאחר ההצלפות שספג.

חשד: תיעדו עצמם מציתים רכב, אבל שכחו את הטלפון בזירה
מטען חבלה אותר סמוך לבית העלמין הצבאי בנתניה

21 בני אדם נעצרו אמש בהפגנה הסוערת נגד הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב, שבמהלכה המשטרה השתמשה בפרשים ובמכת"זיות. במהלך הפגנת האלפים נעצרו גם אמיר השכל ומשה רדמן, ממנהיגי המחאה. הרחוב נחסם לשעות, ומים הותזו ממכת"זית גם לעבר אילנה גריצ'בסקי, חטופה ששוחררה ונקלעה להפגנה.


המשטרה מתייחסת לכל תלונה שעולה כנגד הפעלת כוח בלתי סביר לכאורה בהפגנה אמש בקפלן בתל אביב ומתחייבת לבדוק כל פנייה תוך שהיא מפנה גם את הציבור למח"ש, שם תתבצע בדיקה הניטרלית לכאורה.

דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, מציין בשיחה עם מעריב כי "מכיוון שהופנו פניות למח"ש, מן הראוי שלא נתעסק בנושא, אולם אנחנו מתכוונים לבדוק כל טענה לאירוע חריג. חושב להדגיש כי חסימת ציר תנועה ראשי בתקופת מלחמה ובימים שבהם עולות עשרות התרעות על פיגועים חייב להיות פנוי, פתוח ונגיש לרכי ביטחון והצלה ומעבר לעבודה שהוא אמור להיות פתוח לכלל הציבור. צריך להבין שחלילה שבמקרה של פיגוע וציר התנועה היה חסום, יכלו להיות נפגעים בנפש בצורה מיותרת וזאת בגלל חסימת ציר מרכזי כל כך. הפעילות של השוטרים אמש במהלכן ציבור המפגינים לא נענה לשוטרים הובילו להפעלת אמצעים נגד המפגינים. באופן אישי שוחחתי עם אמא של חטופה שטענה כי נפגעה ממכת"זית ואנחנו מגלים רגישות יתרה כלפיהם וכך נמשיך לנהוג. יחד עם זאת חשוב לזכור כי ביטחון הציבור חשובים והמשטרה תעשה כל שעל ידה ברגישות באירועים האלה מחד, ומנגד לגלות אפס סובלנות נגד הפרות סדר חמורות".