היחידה המרכזית במחוז תל אביב עצרה בחודשים האחרונים שמונה חשודים המשתייכים לארגוני פשיעה אלימים בחשד לניסיונות חיסול באמצעות מטעני חבלה. בתום חקירה מורכבת היום (ראשון), הוגשה נגדם הצהרת תובע.

גורמים בממשלה: זה התנאי שאם יתקיים יביא לדחיית הפעולה הצבאית ברפיח
"ממשלת טכנוקרטים עד לסוף השבוע": האם חמאס מוותר רשמית על השלטון ברצועה?

במהלך התקופה האחרונה התנהלה ביחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב חקירה סמויה, נגד מספר חשודים המעורבים בשני אירועים משמעותיים, בהם ניסו לפגוע בדמויות בכירות בעולם העברייני באמצעות הנחת מטעני חבלה.

הגיע הרגע! רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בחודש ינואר השנה, במהלך פעילות מבצעית ממוקדת, עצרו בלשי הימ"ר "על חם" 4 חשודים, אשר ניסו לכאורה להוציא לפועל חיסול של אלי מוסלי וזאת כחלק מהסכסוך המתמשך בין ארגוני פשיעה באזור גוש דן.

במסגרת החקירה עלה כי החשודים השתמשו בקטנוע משוכפל ואחד מהם חבש מסכה על הפנים, כחלק משיטת הפעולה למניעת חשיפת המבצע. עוד עלה בחקירה כי החשודים ביצעו מעקבים ותצפיות והשתמשו באמצעי תקשורת ייחודיים וכן בכלי רכב משוכפלים, אשר נועדו להוציא לפועל את החיסול.

פקד גיל אדרי, ראש צוות החקירה בימ"ר תל אביב. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

על פי החשד, כוונת המעורבים הייתה פגיעה במוסלי, באמצעות הפעלת מטען חבלה רב עוצמה במרכז העיר תל אביב ובכך לגרום למותו של הקורבן. בנוסף, חוקרי הימ"ר אספו ראיות לאירוע נוסף של הנחת מטען באזור תל אביב מחודש נובמבר שנת 2023 וזאת כחלק מהסכסוך בין ארגוני פשיעה.

מעצרו של אלי מוסלי (צילום: פלאש 90)
מעצרו של אלי מוסלי (צילום: פלאש 90)

במהלך החקירה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, נאספו על ידי חוקרי הימ"ר ראיות, אשר קושרות את החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם. כאמור, עם התקדמות החקירה, חלה התפתחות משמעותית בפרשה, כאשר גויס על ידי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב עד מדינה, אשר מסר עדות מפורטת בנוגע לתוכנית החיסול. בהמשך החקירה נעצרו על ידי הימ"ר 3 חשודים נוספים שקשורים לפרשה ובחיפוש בביתו של אחד מהחשודים נתפס אקדח 9 מ"מ.

אקדח 9 מ''מ (צילום: דוברות המשטרה)
אקדח 9 מ''מ (צילום: דוברות המשטרה)

מעצרם של כלל החשודים הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בתל אביב והיום הוגשה נגדם הצהרת תובע. בימים הקרובים צפויה פרקליטות מחוז תל אביב להגיש נגד החשודים כתב אישום חמור בגין עבירות חמורות של ניסיון רצח והנחת מטענים.