מהסכם הסולחה שכנראה לא נחתם להסכם עם עד מדינה, מנהלת הימ"ר ת"א חקירה סמויה וגלויה כנגד ארגוני הפשיעה של ערן חייא והאחים מוסלי - יוסי, אלי ושי, בעקבות רצף אירועים שהתרחשו בחודשים האחרונים וחלקם אף ניסיונות לפגוע בבכירים בארגון של מוסלי, ובחלקם גרימת נזק, הצתת רכב, ירי לעבר בתי עסק והטלת אימה כחלק מהסכסוך הלוהט בין שני הארגונים. זאת, כאשר חייא נמצא מעבר לים, משנה את מקומו מעת לעת, ושניים מהאחים מוסלי נמצאים בישראל.

השר קיש ביטל את פרס ישראל בגלל זכייה של בן אדם אחד
אם הנרצחת בנובה: "העדפתי שיגידו שנרצחה כדי שלא אהיה תלויה בחוסר התפקוד של הממשלה"

לאחרונה אף היו שניים מהארגון של חייא שחצו את הגבול, ערקו לארגון של מוסלי ומקבלים חסות מהאח שי, וזאת במקביל להיותם מבוקשים בחשד למעורבותם באירועי ירי.

נציין כי במאי 2023 התגבש לאחר מאמצים רבים הסכם סולחה לכאורה בין האחים מוסלי לחייא ולפיו מתחייבים הצדדים שלא לפגוע בבכירים בשני הארגונים, אלא שככל שעמלו קשה יותר על ההסכם, כך מסתבר שהוא לא הגיע לחתימה לנוכח אירועים בחודשים האחרונים ובמעצר שביצע המשטרה ב-16 בינואר בו תפסה על חם ארבעה מארגון הפשיעה של חייא, שאחד מהם מצויד במסכה על פניו ועל פי החשד הם בדרכם לחיסול מוסלי.

פקד גיל אדרי, ראש צוות החקירה בימ"ר תל אביב. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

אלא שהמשטרה לא הצליחה לאתר את מטען החבלה שאותו היו אמורים לפוצץ חברי אותה חוליה ובהיעדר המטען ככל הנראה כתב האישום לא ייחס למעורבים ניסיון חיסול אלא קשירת קשר לביצוע פשע ותכנון חיסול. נציין כי במעצר אותם חשודים הצליחו חוקרי הימ"ר לחתום על הסכם עד מדינה עם אחד המעורבים שהוא עצמו לא יודע את מקומו של המטען, אך מצוי ברזי התוכנית לחסל את מוסלי. אותו עבריין שזוכה כעת למעטפת משטרתית, יצטרך להעיד בבית המשפט במקביל לכתב אישום שיוגש נגדו. במקביל לסיום עדותו, ככל שיאשרו האחרים, הוא יזכה ל"הנחות" ממערכת המשפט, כתב האישום יבוטל והוא יוגלה מהארץ תחת הגנה של הרשות להגנת עדים.