בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את נור יוסף בעבירת מעשה טרור של ניסיון רצח, בגין מעורבותו בניסיון הלינץ' שנעשה בחייל צה"ל ביפו בעת מבצע שומר החומות בחודש מאי 2021.

השופטים טלי חיימוביץ, לימור ביבי ועודד מאור התייחסו בפסק הדין לעובדה כי בתקופה המדוברת הייתה נתונה האוכלוסייה האזרחית בישראל למתקפה של אלפי טילים ורקטות וכן כי במקביל התעורר גל התפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומי – גזעני. במהלך משפטו אישר הנאשם כי הוא זה שזרק את האבן אך הכחיש שהתכוון לגרום למות החייל, כשלטענתו תקף את החייל לאחר שנודע לו כי החייל נשא עמו אבן. עם זאת, במהלך חקירתו בבית המשפט אישר שבעת קרות האירוע הבין כי המעשה שהוא עושה (זריקת האבן על החייל) עלול להביא לתוצאה קטלנית.

בהכרעת-הדין דחה בית המשפט את טענת ההגנה שלפיה הנאשם לא התכוון להמית את החייל בציינו כי "הנאשם לא הצליח להטיל ספק בגרסת התביעה, לפיה הוא לא ידע דבר על כוונות מאיימות לכאורה של החייל או על האבן שבכליו, עובר לתקיפתו. דחינו את גרסתו של הנאשם בבית המשפט, בהיותה גרסה כבושה, בלתי מהימנה שאינה עולה בקנה אחד עם הראיות האובייקטיביות בתיק, ובפרט עם סרטון מצלמת האבטחה המלמד על ריצתו חדורת המטרה של הנאשם לכיוון החייל, על המרחק הפיסי שבין הנאשם לחייל בעת התקיפה ועל ריצתו היציבה של הנאשם מהמקום בעת הבריחה".

כזכור, על פי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) נור ונאשמים אחרים שהו בשדרות ירושלים ביפו, במסגרת התקהלות מאורגנת שמטרתה הייתה לפגוע בעוברים ושבים ממוצא יהודי ולגרום נזק לבתי עסק המצויים בבעלות אזרחים יהודים. בסמוך לכך, צעד ברחוב ל.ש. המשרת כחייל בצה"ל. חלק מהנאשמים הבחינו בו ויחד עם אחרים התקרבו לפגוע בו פיזית וזאת ממניע לאומני – אידיאולוגי. יוסף, ששהה מן העבר השני של הרחוב והבחין בתקיפת החייל, רץ לעבר החייל כשבידו לבנה והטיח את הלבנה בחוזקה בראשו של החייל בכוונה לגרום למותו. בעקבות פגיעת הלבנה בראשו, התמוטט החייל ונפל ארצה. אף לאחר שהתמוטט, המשיכו הסובבים לתקוף את החייל ולבעוט בו.

עם קבלת הכרעת הדין מסרו עו"ד אורי גולדשטיין ואורן חיים כי "אנו מברכים על החלטת בית המשפט להרשיע את הנאשם בעבירה החמורה, אשר היא ההולמת את מעשה הטרור שביצע הנאשם כלפי חייל בצבא ההגנה לישראל, בזמן מבצע צבאי, ובעת שהחייל צעד לבית סבו ביפו. מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול למיצוי הדין בכל אירוע טרור".