המשטרה סיכלה אתמול שלושה ניסיונות לאירועים פליליים חמורים שעה שחשפה מטעני חבלה רגע לפני שהופעלו ובכך הצילה חיי אדם בבת ים, בנתניה ובלוד.

מטען חבלה אותר סמוך לבית העלמין הצבאי בנתניה

סמוך לשעות הצהריים הבחין כוח משימה מיוחד של מחוז מרכז באופנוע "מבצעי" גנוב ולצידו מטען חבלה המוכן לשימוש כשהוא מוסתר בשטח פתוח בשכונת דהמש בלוד. 

בתוך כך, חבלן המשטרה בחן את פריט האמל"ח לצד סריקה במקום להסרת כל סיכון נוסף לציבור ובתום הפעילות העביר את הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע והנסיבות.

במשטרה סבורים כי מדובר בהישג מבצעי מציל חיים, המצטרף לשורה של תפיסות אמל"ח וסיכולים מבצעיים בהתאם לאסטרטגיה התקפית המחוזית, במסגרתו הצליחו שוטרי מחוז מרכז לסכל אירוע פלילי חמור, למען שלום הציבור ובטחונו.

קודם לכן אותר מטען חבלה באחד הרחובות הסמוכים לבית העלמין הצבאי בנתניה, ובמשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע שהרקע שלו הוא פלילי.

חבלן משטרה שהוזעק למקום סגר את הזירה, ניטרל את המטען והעביר אותו להמשך מיצוי ראיות במעבדות החבלה והזיהוי הפלילי (מז"פ) של המשטרה במטה הארצי בניסיון להוציא ממנו טביעות אצבע או דגימות DNA. 

חקירת המשטרה החלה בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של מרחב השרון אודות פריט של אמצעי לחימה (אמל"ח) המונח ברחוב הסמוך לבית העלמין הצבאי בנתניה. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בסריקות ואיתרו מטען חבלה שהונח בצד הדרך והם הזעיקו למקום חבלן משטרתי שטיפל באירוע.

במסגרת זו, ערך החבלן סריקה מרחבית במטרה לשלול מטענים נוספים באזור ובסיומו של הליך העביר כאמור את המטען להמשך מיצוי ראיות במעבדה המשטרתית. החקירה בראשיתה.

הסיכול הראשון בוצע בשעות הבוקר על ידי שוטרי מרחב איילון של מחוז תל אביב שסיכלו מטען חבלה שהוצמד לרכב השייך לבעל עסק בבת ים וזאת במסגרת סכסוך כספי, כך מעריכים במשטרה. 

בשעות הבוקר הוזעקו כוחות משטרה גדולים ממרחב איילון לרחוב ניסבאום בבת ים וזאת בעקבות דיווח על מציאת חפץ חשוד שהוצמד לרכב השייך לתושב המקום.

מבדיקה ראשונית עלה החשד כי מדובר במטען חבלה שהוצמד לרכב וחבלן שהגיע למקום טיפל באירוע, אסף את פריט האמל"ח והעביר אותו למעבדות החבלה והזיהוי הפלילי של המשטרה להמשך מיצוי ראיות.

חוקרי זירה אספו ממצאים ראשונים, גבו עדויות וחיפשו אחר מצלמות אבטחה כחלק מהחקירה לבירור נסיבות האירוע שהרקע שלו הוא פלילי.

מחקירה ראשונית כאמור עולה החשד כי מדובר בסכסוך כספי. טרם נעצרו חשודים. החקירה בראשיתה.