הוועדה לבחירת שופטים תדון מחר בהדחתו של שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב. מוקדם יותר הפיץ שר המשפטים יריב לוין את סדר היום של הוועדה לבחירת שופטים, ממנו עולה כי הוועדה צפויה לדון מחר במינוי שופטים במחוזות ירושלים, חיפה וצפון. עניין ההדחה לא הוזכר אך מבדיקה עולה כי חברי הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים החליטו להעלות את הנושא לדיון.

נלחם ברון קובי וניסה שנים להזיז את פרוש: "דרעי הוא המנצח הגדול של הבחירות"
למה בני לא היה מכותב: ראשי המחאה מנצלים את המשבר בין גנץ לאיזנקוט

בתוכנית "בנימיני וגואטה" ב"כאן ב'" פורסם היום לראשונה כי הדבר מגיע לאחר הפרסומים השונים של כתב "כאן חדשות" אבישי גרינצייג, על כך שתמונות של כבוב שימשו לקידום משרדי עורכי הדין של ילדיו וכן בעקבות נוכחותו באירועים שארגנו המשרדים של ילדיו, למרות שטען בפני הנציבות שלא נכח בהם.

חאלד כבוב (צילום: פול ליאור בן ניסן)
חאלד כבוב (צילום: פול ליאור בן ניסן)

בתגובה לידיעה על כוונת הוועדה למינוי שופטים להתכנס מחר לדון בנושא שלא תוכנן מראש - אפשרות הדחתו של כבוד השופט חאלד כבוב, הודיע ראש לשכת עורכי הדין עו״ד עמית בכר כי: ״לא ראוי לקיים דיון חריג ביותר בהדחת שופט על סמך כתבה בתקשורת. ככלל, כל תלונה צריכה ראשית להתברר על ידי הגורמים המוסמכים כתנאי לפתיחה בהליך שכזה. אך מעבר לזה: ההתנפלות על כבוד השופט כבוב נראית כמו ניסיון חיסול פוליטי מתוזמן שבמטרתו לפגוע במוסד בית משפט העליון בכלל, ובשופטיו בפרט. לא בכדי, המתקפה הנוכחית מתבצעת כלפי שופט בן החברה הערבית, השופט המוסלמי הראשון בבית המשפט העליון. לשכת עורכי הדין, ואני כמי שעומד בראשה, לא ניתן יד למתקפה מכוערת זו המדיפה ריח של לאומנות. המאבק על מדינה דמוקרטית ושיוויונית ונגד מדינה משיחית ולאומנית, יתקיים  גם בוועדה למינוי שופטים, ובכל מקום בחברה הישראלית וזאת עד שמדינת ישראל תחזור למסלול הדמוקרטי״.