המשטרה ממתינה להחלטה של הממשלה ולאחריה תסיים את היערכותה לקראת העלייה להר הבית בעוד כשבוע וחצי, בתקופת הרמדאן. במחוז ירושלים במשטרה החל מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, לסרוק את השטח ולבחון תוכניות פעולה וזאת כחלק מההיערכות לקראת הרמדאן.

96 שעות מאז שנעלמה היימונט: למשטרה אין קצה חוט
תועד במצלמות ונפל בתרמית: תושב זרזיר נתפס מרמה את המשטרה | צפו

אלא, שניצב תורג'מן, המודע לרגישות העצומה, במיוחד בתקופה זו של מלחמת חרבות ברזל וכן נוכח כוונת שרים וחברי כנסת לרבות השר לביטחון לאומי, לעלות להר הבית, החליט להמתין עד לאישור הקבינט הביטחוני ולאחר מכן אישור הממשלה כדי לגבש ולסכם את תוכנית ההיערכות הסופית.

בכל מקרה ברור כי המשטרה תפרוס כוחות משטרה גדולים במיוחד ולוחמי מג"ב לרבות יחידות מיוחדות ברחבי ירושלים, ובעיקר באזור הכותל והר הבית, העיר העתיקה והמקומות הקדושים לרבות במוקדי החיכוך הנפיצים.

גלעד ארדן מציג יירוט מעל הר הבית באו"ם (צילום :דוברות גלעד ארדן)

במשטרה מבינים כי העלייה להר הבית תוגבל אך ורק לערבים ישראלים וכן לגילאים מסוימים באוכלוסייה והיא תבצע הקפדה יתרה כדי למנוע נקודות רתיחה והסלמה בשטח ההר או בסביבתו.

במשטרה לא יאפשרו הכנסה של אמצעים פרובקטיביים או כאלה שיש בהם כדי להוביל להמרדה והסתה ובכל מקרה יקיימו שיחות עם המואזינים וראשי הדת כדי למנוע השמעת דברי הסתה ותמיכה בטרור.

במשטרה, בהסתמך על מידע מודיעיני של השב"כ ותוך שיתוף פעולה מפרה מגלים רגישות יתרה בנושא ולא מרחיבים בפרטים כדי למנוע ככל שניתן הלהטה של הרוחות. יחד עם זאת המשטרה תגלה אפס סובלנות כנגד הפרות סדר או ניסיונות לפגוע במרקם השקט של הביקורים בשטח ההר.