סנגורי ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקשים לדחות עד לשינוי במצב הביטחוני את עדותם של שלושה מהעדים - יועמ"שית משרד רה"מ, דוד שמרון והחוקר כורש ברנור, זאת בטענה שלא ניתן להיערך לעדותם עם רה"מ בשל המלחמה - כך פרסמה היום (שני) הכתבת לענייני משפט בגל"צ תמר שונמי. 

 הדיון במשפט נתניהו יתחדש: החוקר בתיק 1,000 יעיד
הנהג של שרה נתניהו ובכירים ב-Ynet יעידו: משפט נתניהו מתחדש

כזכור, הדיון במשפט נתניהו התחדש לפני כשבועיים עם עדות החוקר עידן אדירם, זאת לאחר שהושלמה עדותו החוקר גיל ראכלין. ראכלין טען בין היתר כי מהימנותה של אם הבית שני קוסקס בביתו של מילצ'ן הספיקה לו ולא דרש לטענת ההגנה בתיק תימוכין נוספים לחזק את עדותה.

עוד טענו בהגנה שנחקרו גורמים מסוימים כמו קוסקס, הדס קליין והנהג יונתן חסון אשר השתייכו לתפיסה מסוימת בנוגע לתיק 1000 ולא נעשתה לטענת ההגנה בדיקה עם גורמים נוספים שיכלו להפריך את התזה במסגרת כתב האישום בין היתר של קו אספקה רציף. הדברים קיבלו משנה תוקף כאשר הנהג ויקטור סרגה בתחילת השבוע העיד ומנה פעמים בודדות בהם העביר בקבוקי שמפניה אל הזוג נתניהו וזאת כאמור כפי שטוענת ההגנה עומד בניגוד לטענת שרשרת אספקה רציפה ונכבדת.

במקביל, שלוש סוגיות דיוניות שעמדו לאחרונה על הפרק קיבלו אתמול החלטות של השופטים במסגרת התיק המרכזית שבהם היא שמיעת עדות של עד במסגרת תיק 4,000. בימ"ש קיבל את עמדת התביעה ואישר להעיד את העד זאב רובינשטיין  - עדות שעיקרה הצגת התכתבויות שהיה צד להן מול העד ישועה. בימ"ש אישר הגשת מספר התכתבויות מייל של העד ינון מגל עם אילן ישועה (4000), שלא נשאל עליהן בחקירה, לעצם אמירת הדברים (אבל לא לאמיתות התוכן). בימ"ש אישר גם הגשה של הפקה מחודשת של הקלטות נתניהו-מוזס בתיק 2,000 (עניין טכני).