מטען חבלה התפוצץ הלילה (שלישי) סמוך לרכב השייך לגורם המוכר למשטרה ולשעבר השתייך לארגון של חייא, בו בזמן שבראשון לציון התפוצץ רימון רסס שהושלך סמוך לביתו של אחד הנאשמים בפרשת ניסיון החיסול של ראש ארגון הפשיעה אלי מוסלי, ומי שמשתייך לארגונו של חייא. בד בבד בחולון אותר מטען חבלה באתר בנייה.

חמישה תושבי הצפון נעצרו בחשד לסחר בנשק
שמונה תושבי מזרח ירושלים נעצרו בחשד שפרסמו תמיכה בחמאס ובטבח ברשתות

לפחות בשניים מהמקרים, זה שבתל אביב וזה שבראשון לציון, נדמה כי יש קשר בין האירועים והיעד הינו גורמים בארגונו של חייא. בחולון, נסיבות האירוע מצויות בחקירה ולא ברור עדיין למי כוון המטען.

מדובר בלילה לא קל במהלכו הוזעקו שוטרי מחוז תל אביב לשתי זירות, האחת ברחוב ברודצקי שם דווח על פיצוץ מטען וחוקרי זירה שהגיעו למקום פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

חבלן משטרה סרק את המקום ואסף את שרידי המטען שהועברו בינתיים להמשך מיצוי ראיות במעבדת החבלה של משטרת ישראל. במקביל סרק החבלן את האזור במטרה לשלול הימצאות מטענים נוספים בסמוך אותה זירה.

כאמור, מבדיקה ראשונית עולה חשד כי המטען כוון לעברו של דמות המוכרת למשטרה ואשר בעברה השתייכה לארגונו של חייא, אם כי נבחנים גם כיוונים חקירה נוספים.

בראשון לציון הוזעקו השוטרים בעקבות דיווח על שמיעת קול פיצוץ בסמוך לחצר בית מגורים בעיר. גם כאן הגיע חבלן משטרה שאיתר את השרידים ובחן אותם, לצד סריקה בזירה להסרת כל סיכון נוסף לציבור. בתום הפעילות הועברו הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע והנסיבות.

במשטרה מעריכים כי הרימון כוון לעבר גורם המזוהה עם ארגונו של חייא ואשר נגדו הוגש כתב אישום בשבוע שעבר בגין פרשת ניסיון החיסול של אלי מוסלי.

כזכור, במסגרת החקירה הצליחו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה לגייס עד מדינה שחשף בפני החוקרים פרטים מוכמנים מהאירועים החמורים וכן הפליל שבעה מחבריו נגדם הוגש כאמור כתב האישום החמור.

אל שני האירועים החמורים הללו התווסף אירוע מהבוקר בעטיו אותר מטען חבלה באתר בנייה בחולון. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע וחבלן נטרל את המטען והעביר אותו להמשך מיצוי ראיות במעבדות המשטרה. החקירה בראשיתה.