ארגוני פשיעה וגורמים המעורבים בפלילים, בעיקר במגזר הערבי, עושים באחרונה יותר ויותר שימוש בקטינים לצורך החזקת אמצעי לחימה (אמל"ח), כל זאת במטרה למנוע ככל שניתן מהמשטרה לשים את ידיה על אותם גורמי פשיעה בכירים. על פי החשד, מדובר בתופעה שהולכת ומתעצמת בתקופה האחרונה בעקבות פעילות אגרסיבית של המשטרה למיגור הפשיעה במגזר הערבי וסיכול אירועי רצח וחיסולים.

מתחת לרדאר: המכות הקשות שחטפו ארגוני הפשע בזמן המלחמה | צפו

אותם קטינים עושים שימוש במרחב הפרטי, במתחמים שבהם הם מתגוררים כדי להסליק אמל"ח ונשק בתוך תיקים מוסתרים, ארגזים ישנים, מאחורי גרמי מדרגות ובכל מקום כמעט תוך הערמת קשיים על המשטרה.

השבוע, בפשיטה של בלשי תחנת עירון על מתחם מגורים בכפר קרע נחשפו הבלשים בתום חיפוש ממוקד לנשק ארוך מסוג קרלו שהיה מוסלק בתוך תיק שהוכנס לתוך שקית אשפה גדולה וכן לאקדח ושתי מחסניות שהיו עטופים והוסלקו בתוך קופסא ישנה שהוסתרה מתחת לגרם מדרגות.

הבלשים שהגיעו למתחם ופשטו לתוך הבית הפתיעו את יושביו ומיד לאחר מכן עצרו את בעלי המקום, בעל ואישה וכן את שני בניהם אחד מהם קטין בן 17 שהוא החשוד המרכזי בהחזקת האמל"ח.

"אנחנו ערים לתופעה חדשה שנחשפנו אליה ולפיה גורמי פשיעה מפעילים קטינים להחזקת כלי נשק ואמל"ח במטרה למנוע מהמשטרה לייחס לאותם גורמים את העבירות החמורות של החזקת אמל"ח בניגוד לחוק. השימוש הציני בקטינים הוא מדאיג ומקומם", אומר למעריב גורם המעורה בפרטים.