שלושה ימים בלבד לאחר שנגנב באופן מפתיע, ספר תורה ייחודי שנכתב עבור רב בעל קושי פיזי ושווי נאמד בכ-80 אלף דולר והיה משוכן בבית כנסת בבני ברק, הצליחו שוטרי תחנת בני ברק ורמת גן שבמרחב דן, לאתר את הספר הגנוב ולהשיבו לבעליו. 

שני חשודים, האחד תושב בני ברק בן 52 והשני בן 45 מירושלים, נחקרו באזהרה ובתום חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים והחקירה בעניינם נמשכת. ב-10/3 התקבלה תלונה במשטרת בני ברק-רמת גן על גניבת ספר תורה מבית כנסת בבני ברק. מהתלונה עלה כי המתפללים פתחו את ארון הספרים ביום שבת ולתדהמתם ספר התורה לא היה במקומו.

השבת ספר התורה לבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)
השבת ספר התורה לבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)

ספר התורה המדובר שגודלו 20 ס"מ נכתב באופן ייחודי ואישי בעבור רב עקב קושי פיזי, כאשר שוויו של  הספר כאמור הינה כ-80 אלף דולר. עם קבלת התלונה נפתחה חקירה סמויה שבמסגרתה הצליחו החוקרים להתחקות אחר חשודים ולאתר את ספר התורה. בפעילות מאומצת הצליחו בלשי תחנת בני ברק-רמת גן לאתר את ספר התורה שנגנב וב-13.4, כעבור שלושה ימים בלבד מקבלת התלונה, הספר אותר והוחזר לבעליו.

מפקד תחנת בני ברק- רמת גן, סנ"צ רותם וסקר הזמין את בעל הספר הגנוב  לבית הכנסת של מרחב דן והשיב לו את ספר התורה. כאמור החקירה נמשכת.