כ־10,000 שוטרים התפרסו כבר אמש בירושלים, מרביתם באזור העיר העתיקה, הר הבית והמקומות הקדושים, והשאר בערים מעורבות, מוקדי קהל, מרכזי קניות ובתי כנסת, לנוכח גל ההתרעות לפיגועים בצל אירועי פורים, תפילות הרמדאן והמלחמה ברצועת עזה.

מעל 100 מתגייסים חדשים: ההישג האדיר שרשמה משטרת ישראל
השאלות הקשות שבהן לא עוסקים ונוגעות לעבודתה של משטרת ישראל

במשטרה סבורים כי מדובר בימים מורכבים עם פוטנציאל גבוה להתלקחות, ולכן ההיערכות מקבלת משנה תוקף. ראש אגף המבצעים במשטרת ישראל, ניצב סיגל בר צבי, מסרה אתמול כי “המורכבות הזו מביאה את המשטרה להיערך ברף גבוה במיוחד ולהקצות אלפי שוטרים לשמירה על הסדר ולאבטח גם את חגיגות ותפילות חג הפורים, גם את תפילות הרמדאן, בדגש על הר הבית, וגם את כל המחאות המתוכננות בסוף השבוע הקרוב. כל אלה בצל המלחמה שעדיין מתנהלת ומאלצת אותנו להיות מוכנים למעבר מהיר למצב חירום”.

לדבריה, “אנחנו חוששים מפיגועים ומניסיונות של גורמים קיצוניים להפר את הסדר, ולכן תהיה פריסה של אלפי שוטרים בפעילות נרחבת, גם באכיפת תנועה, בדגש על נהיגה בשכרות שמאפיינת את חג פורים. השילוב בין איומי המלחמה והטרור לבין סיכוני בטיחות הוא מורכב במיוחד, ומחייב גם את שיתוף הפעולה וההבנה של הציבור הרחב בהישמעות להכוונה ולהנחיות, בערנות ובדיווח על כל דבר חשוד״.

כוחות משטרה בירושלים ברמדאן (צילום :דוברות המשטרה)

ניצב בר צבי מציינת כי “השאיפה היא שבכל בתי הכנסת יוצבו מאבטחים ומתנדבים מיומנים וחמושים, שיודעים לזהות איום, להגיב בטווח זמן מיידי ולסכל. במחוזות המשטרה מופו בתי הכנסת ויהיו שם סיורי ביטחון מוגברים. הכוונה היא שבכל בית כנסת יהיה מתנדב חמוש אחד לפחות, שיאבטח את המתפללים״.

עוד היא מציינת כי למרות ההתרעות, לא בוטלו אירועים ופסטיבלים בפורים. עם זאת, היא אומרת, ״אנו מבקשים מהציבור הרחב, בדגש על ההורים, לתת תשומת לב להיבטי בטיחות מחייבים, כמו שימוש אסור בנפצים ובחזיזים מסכני חיים”. לדבריה, “המסיבות והאירועים ההמוניים יתקיימו בתיאום מראש ובאישור המשטרה”.

בנוגע להפגנות, מציינת ניצב בר צבי: “משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית, ונמצאת בקשר רציף עם ראשי המחאות השונות. אנו מאפשרים מחאות במסגרת החוק וקוראים למפגינים שלא לשוב לתמונות כמו הצתות על צירי תנועה וחסימת צירים, בטח ובטח בתקופת מלחמה ובצל התרעות רבות לפיגועים. בעת הזו, צירי התנועה חייבים להיות פנויים כל הזמן לטובת כוחות הביטחון וההצלה. באשר למחאת משפחות החטופים, המפכ”ל אמר כבר מפרוץ המלחמה כי קולן הוא קול קדוש, ונאפשר להן להשמיע אותו בכל מקום ובכל מועד”.