מטען חבלה נוטרל היום (שני) לאחר שהונח מתחת לרכב בפתח תקווה. כוחות משטרה גדולים היו במקום לרבות חבלן שטיפל בזירה, כשלאחר מכן הועבר המטען ליחידה לזיהוי פלילי במשטרה.

כך ייראה הנוסח המתוקן של חוק הגיוס: זה הסעיף שמסתמן כי יוותרו עליו
חמאס מפרט: הסיבות שאנחנו לא יכולים לחתום על עסקת חטופים

הרכב שייך ככל הנראה לדוד אפל, איש עסקים שהורשע בעברות של מתן שוחד ונדון למאסר. לצד המטען הושאר מכתב בנוסח מאיים בו נכתב כי "בפעם הבאה זה יהיה גרוע יותר".

חשד למטען חבלה בפתח תקווה (צילום: פרטי)
חשד למטען חבלה בפתח תקווה (צילום: פרטי)

ההערכה היא כי בעלי חוב כספי לא מבוטל עומדים מאחורי האירוע שהוציא משלוותם עשרות תושבים המתגוררים באותו רחוב. הכול החל בשעות הצהריים המוקדמות כשמתחת לרכבו של אותו שכן, שעד לאותו אירוע, איש בבניין לא הכירו, נחשף חפץ חשוד שעורר את חשדם של השכנים ושל בעל הרכב. 

כשזיהו על השמש מכתב לבן עליו נכתב המסר המאיים, היה ברור שלא מדובר בסתם חפץ חשוד. "המכתב הבהיר שאנחנו בבעיה" אמרה שכנה בבניין.

"הזעקנו משטרה ומיד כשהגיעו למקום כבאיות, מד"א ומשטרה היה ברור שהמשטרה לוקחת את העניין ברצינות. אנחנו לא מכירים את השכן הזה למעט שבת שלום בסופי שבוע אבל פתאום מסתבר שמדובר במשהו רציני. מרבית התושבים צעירים ולא מכירים את ההסתבכויות שלו מהעבר ואירוע כזה מכניס לחרדה את כולם. יש פה תלמידים בבית ספר שחוזרים בשעות הצהריים לבד הבית ואם המטען היה מתפוצץ היו לנו כאן אבידות. רק לפני מספר חודשים מטען התפוצץ בלובי חניון בבניין מגורים בגבעת שמואל וגרם להרס רב כך שלא ברורה לנו תעוזת העבריינים. יש לכם עסק עם גורמים מסויימים תתמודדו מולם למה לסכן חיי אדם נורמטיבי?!", סיפרה.

כאמור במשך שעתיים עמלו הכוחות בזירה כששוטרי הסיור סוגרים את האור ומאפשרים מרחב פעולה לאנשי החבלה . בכל אותו זמן כוחות הצלה ומד"א המתינו בסמוך לכל תרחיש שיקרה. רק אחרי שהצליחו החבלנים בסיוע הרובוט לנטרל את המטען הוסר החשש והמטען הועבר על ידי אנשי החבלה למעבדות המשטרה לצורך המשך מיצוי ראיות. חוקרי המשטרה אספו ממצאים, איתרו מצלמות אבטחה וגבו עדויות לרבות מבעלי הרכב שלו הוצמד למטען והחקירה מצויה כעת בראשיתה.