במחוז תל אביב במשטרה העבירו היום (שלישי) לאגף החקירות חומרים וביקשו לבדוק היתכנות לפתיחה בחקירה נגד חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה).

הטריד ילדות בטיקטוק וניסה לשים קץ לחייו: תושב י-ם יואשם בעבירות מין
לאחר ההכרעה הדרמטית: כך הגיבו בפרקליטות לזיכוי השוטר

על פי החקירה, במהלך ההפגנות האחרונות בעיר, לזימי לפי החשד תועדה חוסמת אוטובוס של עצורים, זורקת קרש למדורה בדרך בגין והשתתפה בחסימות של הכבישים. יש לציין כי כדי לפתוח בחקירה נגד חבר כנסת נדרש אישור של היועצת המשפטית לממשלה.

במחוז תל אביב סבורים כי יש מקום לפתוח בחקירה נגד חברת הכנסת, אולם כמקובל הפנייה תיעשה באמצעות אגף החקירות והמודיעין של המשטרה של היועמ"שית, שאמורה להביע את עמדה בעניין. במחוז תל אביב ממתינים לתשובה שתתקבל והם יפעלו על פיה.

הפגנה להחזרת החטופים, עזריאלי דרך בגין (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה להחזרת החטופים, עזריאלי דרך בגין (צילום: אבשלום ששוני)

ח״כ נעמה לזימי מסרה בתגובה לבקשה לפתיחת חקירה נגדה: ״אם להפגין למען החטופים זה משהו שנחקרים עליו במשטרה, תתכוננו לחדרי חקירות מלאים עד אפס מקום בציבור נחוש ובחברי כנסת שלא איבדו את מצפונם. חשוב מכך: זו נורת אזהרה שצריכה להדאיג את כולנו. כל פעולה שעשיתי הייתה עם משפחות החטופים ולמען השבתם, וכנגד ההפקרות של הממשלה. מציעה למשטרה לחקור את מי שמונע עסקה במכוון ונותן שיהרגו לאט לאט את 134 החטופים שלנו בשבי. בן גביר - אני לא מפחדת ממך".

אלוף במיל׳ וסגן הרמטכ״ל לשעבר יאיר גולן, המועמד לראשות מפלגת העבודה: "אני גאה בח״כ נעמה לזימי. נעמה היא חברת כנסת מסורה, חרוצה ומובילה ובעלת רקורד עשיר של פעילות בתחומי הכלכלה, החברה והדאגה לדמוקרטיה ושלטון החוק. משטרת בן גביר מתעמרת במפגינים בניגוד לחוק ובניגוד להחלטות בית המשפט. נעמה לזימי, גלעד קריב, אפרת רייטן, אני וכל מי שהמדינה יקרה לליבו נמשיך לתמוך ולסייע לכל המפגינות והמפגינים הנפגעים מהאלימות המשטרתית שכל מטרתה לשאת חן בעיני שר שהוא עבריין מורשע".

מכון זולת על הפרסום כי המשטרה פותחת בחקירה נגד ח״כ נעמה לזימי: "חקירה פוליטית, על היועמ"שית להורות לעצור זאת. הבוקר קיימה ח״כ לזימי דיון בוועדה שיזמה יחד עם מכון זולת דיון בנוגע לאלימות המשטרתית. בדיון הועברה ביקורת קשה על משטרת ישראל גם על ידי מנכ״לית זולת עינת עובדיה. הערב משטרת ישראל מבצעת חקירת נקמה פוליטית במי שמנסה להילחם בבריונות והאלימות המשטרתית. 
זהו כתם על משטרת ישראל וסכנה אמיתית לדמוקרטיה. מכון זולת מחזק את ח״כ נעמה לזימי, המשיכי להיאבק למען הדמוקרטיה הישראלית!״.