⁠חשד להסתה ברשת החברתית לפגיעה בשרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ. בעקבות רצף של פוסטים שהועלו מאותו פרופיל ברשת החברתית, ובעיקר נוכח פרסום תגובה המעלה חשד להסתה בעקבות סיכול של השב"כ לפגיעה בשר לביטחון לאומי בן גביר, החליטו במשטרה לפתוח בבדיקה שתכלול את יחידת הסייבר במטרה להתחקות אחרי פרטי זהותו של אותו פרופיל וזאת כדי לבחון האם קמה עילה למעצר ופתיחה בחקירה.

 גורמים המעורים בפרטים מציינים כדוגמה כי  אחרי פרסום על חוליית מחבלים שנעצרה בחשד שתכננה לרצוח את השר איתמר בן גביר פורסמה התגובה ״חבל שלא הצליחה״. בתגובה נוספת נכתב מאותו חשבון ׳אני מציעה לערבים לחטוף את בן גביר וסמוטריץ׳. בתגובה שלישית מאותו פרופיל נכתב: ״האיש הזה צריך להיתלות הוא גרוע מסינאוור" , תגובה זו נכתבה על השר סמוטריץ. 

⁠הצוות לטיפול בהסתות של משטרת ישראל בראשותה של תנ"צ שלומית לנדס, החל בבדיקת כל הפרסומים וניסיון לאתר את זהות המפרסם. ⁠במשטרה מבהירים כי מאז ה-7 באוקטובר הוגשו למעלה מ-150 כתבי אישום בגין עבירות הסתה, כל זאת בעקבות עבודה של הצוות לטיפול בהסתות שהוקם לפני למעלה משנה על ידי השר לביטחון לאומי בן גביר ומפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי.