משטרת קריית גת ממשיכה לחקור את החשד לעבירות ההתעללות בקטינים חסרי ישע במעון בעיר קריית גת, לאחר שהחקירה נפתחה לפני כשבועיים בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה.

חוקרי המשטרה שאספו את צילומי האבטחה שהכילו מאות שעות בהן תועד צוות המעון, שקדו לאורך החקירה והצליחו עד כה לחשוף כ-166 מקרים שונים של התעללות והתנהגות אגרסיבית של 4 מטפלות מצוות המעון, כלפי 23 פעוטות עד גיל 3.  נגד החשודה המרכזית (33 קרית גת) שנחקרה לראשונה, חשפו החוקרים כ-132 מקרים שונים, והיא שוחררה ע"י בימ"ש השלום בתנאי מעצר בית, וכן נחשפו כ-34 מקרים נוספים בהם היו מעורבות 3 מטפלות (שנות 30-40, קריית גת) נוספות מצוות המעון שנחקרו אף הן ושוחררו בתנאים מגבילים והרחקה מהמעון.

ל', אימה של פעוטה בת שנתיים במעון בקריית גת, חשפה בשיחה עם מעריב פרטים מזעזעים. "אתמול נחשפנו לראשונה לעובדה מצמררת לפיה אחד הפעוטות במעון עבר לינץ' , על כל המשתמע ממנו , מהפעוטות במעון והכל בחסות ובהנחיית החשודה המרכזית. זה התחיל במשחק בין שני פעוטות, כשבשלב מסוים הפעוט הקורבן, חטף צעצוע מפעוטה והיכה אותה קלות. לא אירוע חריג למדי , אבל זה הספיק לחשודה המרכזית לצוות ממש על הפעוטה להחזיר מכה לאותו פעוט. תחילה הפעוטה סירבה, אולם אחרי לחץ וצעקות היא נכנעה והשיבה מכה לאותו פעוט. זה לא הסתיים כך ולתדהמת כל ההורים שצפו בתיעוד, החשודה הורתה לכל הפעוטות ממש כך, להכות את אותו פעוט בזה אחר זה ללא רחם כשהיא מתמוגגת מצחוק. זה מחזה איום ונורא ואני לא יודעת איך אפשר לשרוד אירוע כזה".

האימא מספרת כי מכשיר הקלטה שהושתל באחד מחפציו של אחד הפעוטות בעקבות חשש של הוריו, הוביל לחשיפת הפרשה. "בהתחלה חשבנו שזה רק אלימות מילולית אבל אותה אמא החליטה להעביר את הנושא לפיקוח במשרד החינוך והמפקחת , ששמעה את תוכן ההקלטה הזדעזעה והגיעה למעון כדי לצפות במצלמות כפי הסמכות שמקנה לה החוק. היא נחשפה לאלימות פיזית ומיהרה לתחנת המשטרה בקריית גת שייאמר לזכות המשטרה פעלה בבהילות וברגישות תפסה את המצלמות והשקיעה את מירב המשאבים והזמן כדי לצפות במאות שעות של תיעודיים כשהחוקרים נחשפים למראות קשים ביותר בחלקם סחיבות, גרירה על הרצפה בחוזקה, הטחה למזרון, דחיפת פעוטות וכמובן סטירות. אנחנו נחשפים כמעט מידי יום לעוד אירועים וההורים בזעזוע עמוק".