פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה, יהונתן תדמור, על דעת היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, הודיע למנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר על כוונה לבטל את הסכם עד המדינה שנערך עימו לאחר שהונחה בפניהם תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם עד המדינה מצידו. פילבר יזומן לשימוע מנהלי על עצם הכוונה להפר את ההסכם. רק אחרי השימוע הזה יוחלט אם יוגש נגדו כתב אישום ובגין אילו עבירות. 

החוקר של שלמה פילבר: "לא הפעלתי לחץ חריג, העד הכי קל שהיה לי"
פילבר: "אמרתי לחוקרים שהטיפול בבזק ובהוט זהה, הם התעלמו"

פילבר הפך לאחד מעדי המפתח בתיק 4000, ולאחר עדותו במשפט בשנה שעברה דרשה הפרקליטות להכריז עליו כעד עוין, אך סורבה. כעת הפרקליטות בוחנת אם להעמידו לדין, לאחר שהגרסה שנתן בבית המשפט לא תאמה את המידע שהעביר בחקירתו במשטרה. "אני לא רואה את עצמי עד עוין ואני לא מתכוון לסתור את דבריי במשטרה", אמר פילבר לאחר עדותו. "היה לי אתמול יום קשה מאוד והקפדתי להיות נאמן לדברים. ניסיתי לדייק נקודה. ככל שזה אפשרי אמשוך את תשובתי האחרונה ואנסה להמשיך להיות צמוד לגרסתי במשטרה".

תגובת פילבר להודעת הפרקליטות:

פילבר מיהר להגיב להחלטה, ואמר "אני מוכן", וכעת הוא כאמור ניצב בפני שימוע מנהלי, בו יצטרך להגן על העדות הבעייתית שנתן. במידה ויצליח להדוף את הטענות, הסכם המדינה יוותר על כנו. אם יכשל, יזומן לשימוע נוסף לפני העמדה לדין – ככל הנראה בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים.