הוארך בארבעה ימים מעצרו של חיים סירוטקין, מאמן הכדורגל החשוד במעורבות בתאונת פגע וברח במהלכה דרס לכאורה מפגינים במהלך המחאה שהתקיימה במוצאי שבת האחרונה בתל אביב ורק בהמשך נעצר על ידי שוטרים.

נסראללה רמז על יעד התקיפה, אבל המסר היה בכלל לאיראן
איראן סגרה עסקה עם ארה"ב? זה התנאי שלה לא לנקום בישראל

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל אתמול את הערר שהגישה המשטרה ובו טענה כי קיים חשד למסוכנות מצידו של סירוטקין וכן עלתה עבירה נוספת של פגיעה מכוונת וגרימת חבלה שיש לו אפשרות לשבשה, ביטל את ההחלטה של בית משפט השלום לשחררו למעצר בית, והורה להאריך את מעצרו עד ליום שישי הקרוב. 

בהחלטתו קובע שופט בכיר ירון לוי, כי מצפיה בסרטון וידאו שחשפה המשטרה בפניו וכן מעיון בתיק החקירה עולה התמונה לפיה במוצאי שבת האחרונה הגיע הנאשם כשהוא נוהג ברכב מסוג MG לאזור רחוב שאול המלך כשהוא עם נוסעים נוספים ונסע לתוך קהל מפגינים.

סירוטקין, כך טוען השופט לוי, נסע באיטיות כשהוא מוקף במפגינים אשר לדברי בא כוחו ולפי טענתו של החשוד קיללו את אשתו. "לדברי הנהג בין רעייתו לבין המפגינים התפתח ויכוח במהלכו אמרה להם הרעיה: 'אתם לא מתביישים, הבן שלי לוחם בעזה ואתם עושים פה הפגנות', תוך שהיא מציגה את תמונת בנה הלוחם. לטענת המשיב המפגינים השיבו 'שימות בעזה הוא וכל החיילים שמתנהגים כמו חמאסניקים'. המשיב ורעייתו, שישבה מאחוריו, נשמעים מקללים לעבר המפגינים בין היתר 'יה שרמוטה'. בשלב הזה כשהנהג עצבני, כך לפי עדות של עד ראייה, הוא ניסה לצאת מהרכב והמשיך לקלל כשתנועת הגוף שלו הייתה מאיימת".

חיים סירוטקין  (צילום: אבשלום ששוני)
חיים סירוטקין (צילום: אבשלום ששוני)

השופט לוי ציין כי קצין משטרה שהיה בסמוך ניגש אל סירוטקין והנחה אותו להיכנס לרכב ולהתקדם. אשתו של הנהג המשיכה לקלל ולהתעמת כביכול עם המפגינים. "בשלב הזה נראה הרכב מזנק בפתאומיות ונוסע במהירות בכביש שהיה עמוס במפגינים. אין כל אינדיקציה לכך שהמשיב ניסה לבלום את הרכב ולא נראה כי אורות הבלם דולקים. בסרטון שצולם על ידי אחת מנוסעות הרכב, בזמן האירוע, נשמע המשיב אומר, בין היתר: 'נתקע לי האוטו, נתקע על הגז'. מתיק החקירה עולה שהמשיב פגע בשלוש מפגינות, שכתוצאה מכך נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים".

לטענת השופט הנהג המשיך בנסיעה וניידת שהפעילה אורות ונסעה מבצעית ביצעה את מעצרו.

השופט לוי התייחס גם לבדיקת ינשוף שבוצעה לסירוטקין וכן לבדיקת בוחן לגבי חשד לתקלה, בדיקה שהעלתה לדבריו חרס. 

השופט ציין כי בתמצית עדותו של החשוד עולה כי בהתחלה הרכב לא הגיב ולפתע האיץ את נסיעתו.

זירת הדריסה בתל אביב (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
זירת הדריסה בתל אביב (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בא כוחו של החשוד, עו"ד רועי קרן, טען בבית המשפט כי בדיקת הבוחן אינה מקצועית וכי קיימת אפשרות לבצע בדיקה של מחשב הרכב על ידי מורשי החברה שיאמתו את גרסת המשיב. לדבריו אין מסוכנות בשחרורו של סירוטקין.

אלא, שהשופט לוי סבר אחרת והחליט לקבל את הערר תוך שהוא מציין כי מול טענתו של המשיב שתיבחן במועד המתאים ישנן לצורך המעמד האמור ראיות אובייקטיביות המחזקות את החשד לפגיעה מכוונת ובעיקר מתוך חוות הדעת של הבוחן שקבעה כי הרכב תקין.

"מסקנתי היא שבתיק החקירה חשד סביר, בעוצמה הנדרשת בשלב הזה, לביסוס המעשים המיוחסים למשיב, כגרסת העוררת. לאור האמור מקובלת עליי גרסת העוררת לפיה התמונה המתקבלת מהתשתית הראייתית היא של מסוכנות ברף הגבוה ומודעות המשיב כי האירוע מצולם, על רקע עויינות גלויה ובוטה כלפי המפגינים והיעדר אינדיקציה ראייתית, מלבד דברי המשיב לכשל טכני ברכב, בחר המשיב לנהוג במהירות לתוך קהל בני אדם. התנהגות זו מצביעה על זלזול עמוק בחיי אדם ועל מסוכנות גבוהה שרק בנס לא נגרמו נזקים חמורים יותר".

התמונה השלישית בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]