בעקבות הכוונה לבטל את הסכם עד המדינה, החליט שלמה פילבר כי הוא פונה לגיוס המונים על מנת לממן את ההגנה המשפטית. עד כה, גייס כ-150 אלף שקל. בעמוד הטוויטר שלו הוא כתב: "התחלנו חזק, וצריך להגביר. המאבק הזה הוא בשם כולנו! תודה ל 1,195 התורמים הראשונים שעזרו לאסוף כבר את 150,610 ש"ח הראשונים. כנסו והצטרפו אליהם. אפילו סכום קטן כהזדהות".

האם הצדק יצא לאור? כך בוטל הסכם עד המדינה בתיק נתניהו

דרמה במשפט נתניהו: יבוטל הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר

כזכור, פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה, יהונתן תדמור, על דעת היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, הודיע למנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר על כוונה לבטל את הסכם עד המדינה שנערך עימו לאחר שהונחה בפניהם תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם עד המדינה מצידו. פילבר יזומן לשימוע מנהלי על עצם הכוונה להפר את ההסכם. רק אחרי השימוע הזה יוחלט אם יוגש נגדו כתב אישום ובגין אילו עבירות. 

שלמה פילבר מגיע לבית המשפט (צילום: אריה ליאב אברמס, פלאש 90)
שלמה פילבר מגיע לבית המשפט (צילום: אריה ליאב אברמס, פלאש 90)

פילבר הפך לאחד מעדי המפתח בתיק 4000, ולאחר עדותו במשפט בשנה שעברה דרשה הפרקליטות להכריז עליו כעד עוין, אך סורבה. כעת הפרקליטות בוחנת אם להעמידו לדין, לאחר שהגרסה שנתן בבית המשפט לא תאמה את המידע שהעביר בחקירתו במשטרה. "אני לא רואה את עצמי עד עוין ואני לא מתכוון לסתור את דבריי במשטרה", אמר פילבר לאחר עדותו. "היה לי אתמול יום קשה מאוד והקפדתי להיות נאמן לדברים. ניסיתי לדייק נקודה. ככל שזה אפשרי אמשוך את תשובתי האחרונה ואנסה להמשיך להיות צמוד לגרסתי במשטרה".