החיסול המטורף של שלושה בני משפחת ראשיד בנצרת, על ידי בן המשפחה מוחמד ראשיד, המתגורר באיכסאל, מקורו בסכסוך פנימי בתוך המשפחה שתכליתו טרם הובררה. בתוך כך, הבוקר (רביעי) נקבע מותו של פצוע נוסף, גם הוא אח של גיסו של המחסל. בכך עולה מספר הקורבנות במגזר הערבי השנה ל-44.

ראש העיר שנחקר בחשד לשחיתות: יחיאל זוהר מנתיבות
"לארגוני הפשע קל למשוך את הצעירים": בנצרת מזועזעים לאחר הרצח

מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה, הטיל בתום הערכת מצב שקיים בזירה , את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב העמקים , שתמתין להחלמת הפצועים כדי ללמוד ולהתחקות אחרי השתלשלות האירוע הטראגי שהוביל לפרץ הזעם במהלכו ירה ראשיד כאמור בבעלה של אחותו, באח של בעלה וכן באחד הדודים. בנוסף ירה באימו ובאחותו שנפצעו באורח בינוני וקשה באותו אירוע. מיד לאחר מכן יצא החשוד מהבית וירה בעצמו למוות.

חוקרי המשטרה שהגיעו לזירה אספו את האקדח שבאמצעותו בוצע "הטבח הזה" ובכל מקרה ברור כי לא מדובר במשפחה עבריינית המוכרת למשטרה וכי ההערכה שגוברת היא כי סכסוך בתוך המשפחה כאמור הוא שהוביל למעשה הקשה דווקא ביום האחרון של הרמדאן.

גורמים המעורים בפרטים ציינו בפני מעריב: "ראשיד, התפרץ לבית המשפחה שכנראה היתה בעיצומו של החג וריסס פשוט את כל יושביו בלי להבחין . זו היתה זירה קשה ביותר למי שניאלץ להיכנס אליה. שלוליות דם ענקיות , הוא פירק שם מחסנית שלימה פחות כדור אחד שאיתו שם קץ לחייו.  הוא לא בדק מי יחיה ומי ימות רק רצה לפגוע בכולם. יצא החוצה מהבית וירה בעצמו. זה טירוף חולני, זה שגעון זה התפרצות זעם אבל רק מאוחר יותר האמא והבת אולי יוכלו לספק הסברים".

גורמים במשטרה הבהירו: "זה לא עוד אירוע של ארגוני פשיעה אלא בסופו של דבר סכסוך בתוך המשפחה שמסתיים בצורה טראגית כל כך".

נציין כי בעקבות האירוע עלה מספר קורבנות הרצח במגזר הערבי ל–43 ובנוסף מתאבד אחד.